جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان از رشد ۱۰ درصدی گردشگری خارجی در پاییز سال جاری خبرداد.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون الله‌یاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر اصلی‌ترین ماموریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تقویت دیپلماسی گردشگری، ارتباط با مراجع بین المللی و اقداماتی در جهت ثبت میراث جهانی در زمینه صنایع دستی و گردشگری است.

او در خصوص ثبت شهر اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گفت: خوشبختانه با اقدامات لازمی که توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان صورت گرفت توانستیم استان اصفهان را در ۱۸مین اجلاس بین المللی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی وبه ثبت برسانیم.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: افزایش سفر هیت‌های بین المللی همچون سازمان یونسکو و صاحب نظران حوزه مرمت اثار باستانی و گردشگری از کشورهای مختلف، در حوزه میراث فرهنگی در آشنایی و شناخت استان اصفهان به عنوان شهر تمدن، فرهنگ وهنر و افزایش ارتباط دیپلماسی گردشگری نقش بسزایی داشته است.

الله یاری ادامه داد:شناخت جهان از شهر اصفهان به عنوان شهر دیپلماسی گردشگری در آسیا باعث به وجودآمدن روابط نزدیک کشورهای خارجی و سرمایه گذاری آن‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری شهر اصفهان شده که همین درصد آمار گردشگری خارجی را به شهر اصفهان افزایش می‌دهد.

او گفت:در پاییز امسال آمار گردشگری خارجی استان اصفهان حدود ۱۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت:در حال حاضر بیشترین تمرکز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان بر روی بازارهای داخلی و بین المللی گردشگری و فرهنگی است که امید واریم به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

الله یاری در خصوص استفاده نکردن استان اصفهان از ظرفیت‌های خواهر خواندگی خود اضافه کرد:اصلی‌ترین راه حل این مشکل برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مشخص و راهبردی در زمینه گردشگری شهر اصفهان است لذا حوزه خواهر خواندگی شهر اصفهان از اهمیت خاصی در زمینه تقویت دیپلماسی گردشگری استان اصفهان برخور دار است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در خصوص شهرهای خواهر خوانده اصفهان یاد آور شد:شهرهای همچون شیان چین، ایروان ارمنستان، فرایبورگ المان، سپترزبورگ روسیه، نجف عراق، کوالالامپور مالزی، بارسلون اسپانیا، کویت و لاهور پاکستان خواهر خوانده‌های اصفهان محسوب می‌شوند.

الله یاری گفت:در تلاشیم تا از تمامی ظرفیت‌های خواهر خواندگی و بین المللی استان اصفهان در جهت حضوری فعال در بازارهای خارجی استفاده کنیم.

او تاکید کرد:تاکنون توانسته ایم روابط بسیار نزدیکی با کشور چین در زمینه تقویت حوزه گردشگری برقرار کنیم به طوری که به گفته رئیس انجمن گردشگری شهر پکن کشور چین پیش بینی می‌شود در سال آینده شاهد حضور ۱۱میلیون گردشگر چینی به داخل کشور جهت بازدید از شهرهای باستانی و تاریخی ایران از جمله اصفهان باشیم.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: از انجایی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با اعمال شدیدترین تحریم‌ها و ایجاد تفکرات منفی و ایران هراسی در جهان بین الملل سعی در ایجاد ضعف کشور در جذب توریست و گردشگری خارجی دارند، اما خوشبختانه این امر با تقویت حوزه گردشگری و دیپلماسی فرهنگی، هنری ودر نتیجه رشد ۲۰درصدی گردشگری استان اصفهان در سال جاری نسبت به سال محقق نخواهد شد و راهی است برای مقابله با فشارهای کشورهای ظالمی مانند امریکا.

کد خبر 466012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha