فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نصب سیلوهای موشکی عمودپرتاب روی ناوشکن‌های نیروی دریایی خبر داد و گفت: رزمایش سه‌جانبه ایران، چین و روسیه در آینده‌ نزدیک در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

امیر دریادار حسین خانزادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر دریادار حسین خانزادی در نشست خبری به مناسبت روز نیروی دریایی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک رزمایش سه جانبه با نیروی دریایی چین و روسیه در ناوگان جنوب در محدوده شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود. فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی‌های مقدماتی آن در ماه گذشته انجام شده و نیروها در حال آماده شدن برای برگزاری این رزمایش هستند.

وی با بیان این که بعد از این رزمایش تا پایان سال رزمایش نیروهای دریایی اقیانوس هند در منطقه شمال این اقیانوس برگزار می‌شود، اظهارداشت: این رزمایش تمرینی در قالب اجلاس آیونس  است که برای تقویت همگرایی در نیروهای دریایی و دستیابی به امنیت شمال اقیانوس هند با کمک همه نیروهای دریایی مستقر در منطقه  اجرا خواهد شد.

  •  نصب سیلوهای موشکی عمودپرتاب روی ناوشکن‌های نیروی دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از نصب سیلوهای موشکی عمودپرتاب بر روی ناوشکن‌های نیروی دریایی خبر داد و گفت: در این نمونه، همه موشک‌ها از عرشه جمع شده و به شکل عمود پرتاب در داخل عرشه قرار می‌گیرد. به گفته امیر دریادار خانزادی این موشک ها میان‌برد هستند و علاوه بر زدن سکوی پرتاب کننده موشک مهاجم، می‌توانند موشک‌های کروز دشمن را هم مورد اصابت قرار دهند. وی تصریح کرد: این موشک ها علاوه بر ناوشکن دماوند، بر روی ناوشکن دنا که در جنوب در دست ساخت است نیز نصب خواهند شد.

  • هفته آینده از پهپاد عمودپرتاب رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از به‌کارگیری پهپاد عمود پرتاب خبر داد و گفت: این هواپیمای بدون سرنشین عمود پرتاب تاثیرات کلان و راهبردی برای نیروی دریایی دارد، و به نوعی اشراف اطلاعاتی را در دریاها افزایشمی‌دهد که در جهاد خودکفائی نیروی دریایی به ساخت آن دست پیدا کردیم که هفته بعد از آن رونمایی می شود. وی با بیان اینکه این پهپاد می‌تواند به صورت کاملا خودکار از روی ناو  بلند شده و عملیات گشت زنی خود را انجام دهد،گفت: این پهپاد به شکل یک واحد OTH (ماورای افق) عمل می‌کند و اطلاعات را در اختیار کاربر خود بر روی ناو قرار می‌دهد.

کد خبر 465922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha