مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: طولانی‌ترین انیمیشن کشور با موضوع زندگی قهرمان نوجوان مرحمت بالازاده در اردبیل تولید می‌شود.  

مرحمت بالازاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی ملااحمدی در حاشیه شورای اداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید این انیمیشن ۵۷۲ دقیقه‌ای ۹ ماه است که شروع شده و قرار است در مدت سه سال این اثر تولید و از طریق شبکه‌های ملی و استانی پخش شود.  

شهید مرحمت بالازاده هفدهم خردادماه ۱۳۴۹، در روستای «چای گرمی» یکی از روستاهای شهرستان گرمی از توابع انگوت به دنیا آمد و بعد از بارها حضور در عملیات مختلف ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ با اصابت تیر و ترکش به گلو و چشم، در چهارده سالگی به شهادت رسید.

ملااحمدی به برگزاری بیست و سومین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره فاخر در سال ۷۲ در کشور و به میزبانی استان‌های مختلف انجام می‌شود، که برای دومین بار تابستان سال آینده در اردبیل برگزار خواهد شد.  

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل افزود: این جشنواره در قالب هفت کمیسیون و تولیدات سیما، صدا، شبکه‌های استانی، فضای مجازی، موسیقی و... برگزار خواهد شد که بخش بین‌المللی آن برای اولین بار در جشنواره اردبیل اضافه خواهد شد.  

ملااحمدی ثمرات برگزاری این جشنواره را برگزاری کارگاه آموزشی و همچنین مجوز تولید آثار متعدد اعلام کرد و گفت: به برکت برگزاری این جشنواره سه تله فیلم، یک سریال ۲۶ قسمتی و پنج فیلم مستند در استان اردبیل تولید می‌شود که مقدمات این کار نیز شروع شده است.  

وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره فرصت خوبی است تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را در بخش‌های مختلف از طریق شبکه‌های ملی و بین‌المللی در سطح گسترده معرفی کنیم.  

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل ادامه داد: به برکت برگزاری این جشنواره هفته فرهنگی – هنری در همه شهرستان‌ها و به صورت زنده برگزار خواهد شد و قرار است در آئین اختتامیه این جشنواره از ایثارگران و خانواده‌های شهدا و جانبازان و مفاخر استان تجلیل شود.  

ملااحمدی حضور ۷۰۰ نفر میهمان کشوری را در این جشنواره یادآور شد و اظهار کرد: ستاد برگزاری این جشنواره در استان شکل گرفته و در قالب ۱۰ کمیته فعال است.  

به گزارش ایسنا، مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل اضافه کرد: در تدوین برنامه‌های جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی بهتر است پیوست رسانه‌ای مدنظر قرار گیرد و ما آمادگی داریم با تولید برنامه‌های مختلف به کاهش این آسیب‌ها کمک کنیم.  

کد خبر 465856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha