سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد: تاکنون حدود ۲۵۰ نماینده اموال و دارایی‌های خود را در سامانه ثنا ثبت کردند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سامانه ثنا، ‌ سامانه‌ای است برای اینکه افراد به آن ورود پیدا کنند، اتفاقا به غیر از نمایندگان افراد دیگری هم مانند کسانی که وکیل دادگستری هستند یا پرونده‌ای در دست رسیدگی دارند، به این سامانه ورود پیدا کرده‌اند؛ یعنی مخصوص نمایندگان نیست. در اینجا یک کد رهگیری به افراد داده می‌شود که معلوم شود این افراد چه کسانی هستند.

وی افزود: سامانه ثنا برای سایر افراد نیز کارایی دارد، اما چون نمایندگان فرصت نمی‌کردند قوه قضائیه لطف کرد و در محل فراکسیون‌های مجلس چندین دستگاه کامپیوتر و کاربر مستقر کرد تا اینها مشکلی نداشته باشند و بتوانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

  • احتمال تمدید مهلت ثبت اموال نمایندگان در سامانه ثنا

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: با توجه به اینکه مدتی اینترنت‌ها قطع بود، احتمال این هست که زمان ثبت اطلاعات مالی نمایندگان تمدید شود. جمالی اعلام کرد: صبح امروز هیات رئیسه اعلام کرد که هنوز تعداد اندکی از نمایندگان که شاید ماموریت بودند یا دسترسی به اینترنت نداشتند، از ثبت‌نام جا ماندند.

وی همچنین یادآور شد: فکر می‌کنم حدود ۲۵۰ نماینده اموال و دارایی‌های خود را در سامانه ثنا ثبت کردند و با توجه به احتمال تمدید زمان ثبت‌نام و ثبت اموال و دارایی نمایندگان، تعداد باقیمانده نیز نسبت به این مهم اقدام خواهند کرد.

کد خبر 465806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha