دادگاهی در سرزمین مادری پاپ فرانسیس دو کشیش کلیسای کاتولیک را به اتهام دست داشتن در بیش از ۲۰ مورد آزار و سوءاستفاده جنسی از کودکان یک مدرسه ناشنوایان به ۴۵ و ۴۲ سال زندان محکوم کرد.

قربانيان آزار جنسي دو كشيش آرژانتيني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، پرونده سوءاستفاده جنسی از کودکان یک مدرسه ویژه بچه‌های ناشنوا در شهر مندوزا، لرزه بر اندام کلیسای کاتولیک آرژانتین (سرزمین مادری رهبر کاتولیک‌های جهان) انداخت. دادگاه مندوزا برای نیکولا کورادی ۴۲ سال و برای هوراسیو کورباچو ۴۵ سال زندان برید. این پرونده مربوط به موسسه آنتونیو پروولو ویژه کودکان ناشنوا در منطقه‌ای در شمال غربی آرژانتین بود.

کورادی ۸۳ ساله و ایتالیایی و کورباچو ۵۹ ساله و آرژانتینی در ۲۰۱۶ بازداشت شده بودند. دیگر متهم این پرونده آزار جنسی آرماندو گومز، باغبان موسسه است که به ۱۸ سال زندان محکوم شد. این حکم‌ها قطعی نیست و محکومان می‌توانند درخواست تجدید نظر بدهند. بیش از ۲۰ مورد آزار جنسی از جمله تجاوز بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ رخ داده و درهای مدرسه از زمان دستگیر شدن متهمان بسته شده است.

پس از انتشار خبر محکوم شدن دو کشیش و باغبان مدرسه، بسیاری از قربانیان و دانش‌آموزان بیرون دادگاه شهر مندوزا جمع شدند و به شیوه خود شادی و از دادستان‌ها تشکر کردند. افشای پرونده تجاوز در مدرسه ناشنوایان جامعه آرژانتین را در بهت فروبرد. به ویژه آنکه کورادی پیشتر برای یک اتهام مشابه در مدرسه موسسه آنتونیو پروولو در ورونا در ایتالیا هم متهم شده اما هرگز تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته بود.

واتیکان هم از موضوع سوءاستفاده جنسی کشیش کهنسال خود آگاه بود اما او را از حضور در مناصب کلیسای کاتولیک ایتالیا محروم نکرد. پاپ فرانسیس هم هرگز درباره این پرونده اظهار نظر نکرد و البته واتیکان در ۲۰۱۷ دو کشیش آرژانتینی را برای بررسی موضوع و ابعاد مختلف پرونده به آرژانتین فرستاد.

کد خبر 465578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha