مقام‌های رسمی واتیکان در رم سال ۲۰۱۹ بیش از هزار شکایت رسمی از آزار جنسی کشیش‌ها دریافت کردند و برخی شکایت‌ها از کشورهایی بود که سابقه رسوایی جنسی نداشتند.

كشيش جان كندي در واتيكان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، مقام‌های مجمع عقیده و ایمان در واتیکان-رم اعلام کرده‌اند تازه‌ترین شکایت‌ها از آزار جنسی کشیش‌های کاتولیک از کشورهایی به دست‌شان رسیده که پیش‌تر مشکلی در این زمینه نداشتند. در حالی که تعداد شکایت‌ها در یک دهه اخیر چهار برابر شده اما تعداد کارمندان مجمع عقیده و ایمان به عنوان مرجع رسیدگی‌کننده به گزارش‌های آزار جنسی ثابت مانده است.

در ۱۱ ماه سال ۲۰۱۹ بیش از هزار شکایت تازه از آزار جنسی کشیش‌ها در گوشه و کنار جهان به این دفتر رسید و کشیش جان کندی به عنوان رئیس مجمع عقیده و ایمان کلیسای کاتولیک مسئول رسیدگی کردن به شکایت‌ها و گزارش‌هاست. او می‌گوید: «ما با سونامی شکایت‌ها علیه کلیسای کاتولیک مواجه شده‌ایم و حتی اگر سه شیفت و هفت روز هفته هم کار کنیم، نمی‌توانیم به همه آنها برسیم. شکایت‌ها افزایش یافته و نیروهای ما ثابت مانده است.»

بسیاری از شکایت‌های آزار جنسی با اینکه تازه به واتیکان رسیده اما مربوط به چند دهه پیش است و امسال نخستین گزارش‌های آزار جنسی از کشورهایی چون آرژانتین، مکزیک، شیلی، ایتالیا و لهستان به دفتر مجمع رسید. ضمن اینکه پاپ فرانسیس هم گامی به سوی شفاف شدن بیشتر موضوع آزار جنسی در کلیسای کاتولیک برداشت و اعلام کرد به تمام گزارش‌ها و شکایت‌ها بدون خوردن مهر محرمانه رسیدگی می‌شود.

موضوع دخالت کشیش‌ها در آزار جنسی نخستین بار در دهه ۱۹۹۰ در کشورهای ایرلند و استرالیا مطرح شد، در ۲۰۰۲ به آمریکا رسید و امروز رد پای آن در اروپا و آمریکای لاتین هم دیده می‌شود. پدر کندی که خود در ایرلند شاهد موارد آزار جنسی کلیسا بوده، می‌گوید: «با خودم فکر می‌کردم اگر کشیش نبودم و خودم فرزندی داشتم که آزار جنسی دیده بود، دیگر هرگز برای مراسم مذهبی و عبادت به کلیسا نمی‌رفتم.»

عالی‌ترین مقام مسئول در واتیکان در موضوع رسیدگی کردن به پرونده‌های آزار جنسی به تمام مردم به ویژه آنها که آزار دیده‌اند و خانواده‌ها اطمینان می‌دهد تمام موارد به دقت بررسی و رسیدگی می‌شود؛ هر چند در برخی پرونده‌ها ممکن است فرآیند رسیدگی چند سال طول بکشد.

کد خبر 471850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha