مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

قاصدک؛ کتابخانه محبوب کودکان کار در گیلان است و صمد رهبریار، مسئول این کتابخانه سیار به‌عنوان یکی از برگزیدگان برتر ششمین دوره تقدیر از مروجان کتابخوانی کشور انتخاب شد.

کتابخانه کودکان کار گیلان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رهبریار که دغدغه فرهنگ در کلامش پیداست، گفت: کودکان کار که در زمینه‌های مختلف تولیدی، خدماتی و یا مشاغل کاذب به کار مشغول‌اند، ضمن محرومیت از حقوق اولیه انسانی بویژه حق آموزش و سلامت جسمی و روانی، در معرض انواع آسیب‌ها و خشونت‌های روحی و جسمی قرار دارند.

رهبریار افزود: کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت که از۲۲بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با ارائه خدمات متنوع فرهنگی و تامین نیازهای مطالعاتی مردم مناطق فاقد کتابخانه در محله‌های جماران، مسکن مهر، جانبازان، کسبخ، فخب، سیاه اسطلخ، پاسکیاب، حمیدیان، نخودچر و پسیخان آغاز به کار کرد تاکنون توانسته با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوعی چون جمع خوانی، قصه گویی، نشست‌های کتاب خوان در مدارس و مهدهای کودک در جمع کودکان کار شهر رشت محبوبیت فراوانی کسب کند.

وی با بیان اینکه کودکان کار نیازمند توجه ریشه‌ای هستند، ادامه داد: این کودکان آسیب دیده‌اند اما کودکی در وجودشان موج می‌زند و بسیار حساس هستند؛ لذا ارتباط با آنان بسیار سخت و حساسیت بیشتری می‌طلبد و به جمع خوانی و قصه خوانی رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

رهبریار گفت: در کتابخانه سیار قاصدک هم عضوگیری و هم امانت کتاب انجام می‌شود و مردم محلات می‌دانند این کتابخانه چه روزهایی و در کجا مستقر می‌شود.

وی تاکید کرد: بیشتر تمرکز فعالیت این کتابخانه بر آموزش زبان فارسی - از طریق جمع خوانی و قصه خوانی - بعنوان زبان معیار استوار است.

رهبریار گفت: این کتابخانه عمومی با داشتن دو هزار جلد کتاب در موضوعات متنوع، نشریات و مجلات نیازهای اطلاعاتی کودکان، نوجوانان و عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را رفع می‌کند.

علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای حضور و استفاده از امکانات این کتابخانه سیار و اطلاع از برنامه ها و ساعات حضور این کتابخانه در محلات ۱۰گانه شهر رشت می‌توانند با مراجعه به وبلاگ کتابخانه، به آدرس http://ghasedaklibrary.blog.ir/ از آن بهره‌مند شوند.

در مجموع ۹۹ باب کتابخانه شامل ۸۲ مورد کتابخانه نهادی، ۱۶ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در گیلان فعال است و بیش از ۷۰ هزار نفر عضو آنها هستند.

کد خبر 465567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha