دو کتابدار گیلانی از شهرهای آستارا و رشت حائز مقام‌های برتر طرح «مأموریت کتابخانه من» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شدند.

کتابدار

با اعلام نتایج نخستین مرحله آموزش و مشاوره برنامه‌ریزی راهبردی در قالب طرح «مأموریت کتابخانه من» از سوی معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حسن هاشمی و صمد رهبریار، مسئول کتابخانه‌های عمومی لوندویل شهرستان آستارا و سیار قاصدک رشت، حائز رتبه هشتم و دهم این رویداد شدند.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان، به همشهری آنلاین گفت: در مرحله نخست، کتابخانه‌های داوطلب راه‌یافته به این طرح، در تعامل با دفتر برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اساتید مدعو، آموزش‌های تخصصی برای رسیدن به مأموریت ویژه خود را دریافت و مستندات لازم برای آن را تدوین کردند.

وی افزود: در ادامه این طرح، داوطلبان سراسر کشور با حضور فعال در گروه‌های همفکری و یادگیری مستمر، در جریان بهبود زندگی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه خود قرار گرفتند.

کرمی ادامه داد: در پایان مرحله اول، تعداد ۲۴ کتابخانه توانستند این طرح را با موفقیت طی کنند که بر اساس داوری نتایج، ۱۰ کتابخانه به‌عنوان کتابخانه برتر معرفی شدند. در این میان، حسن هاشمی، مسئول کتابخانه عمومی علی‌بن‌ابیطالب لوندویل شهرستان آستارا و صمد رهبریار، مسئول کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت، با کسب امتیازات لازم در رده‌های ۸ و ۱۰ این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

گفتنی است که شخصی‌سازی مأموریت کتابخانه، تحلیل مأموریت‌های کتابخانه‌ای، شناسایی زمینه و ذی‌نفعان کتابخانه، بررسی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه، استقرار کارگروه برنامه‌ریزی کتابخانه، طراحی خدمت در کتابخانه، تست خدمت و اجرای آن، برآمدمحوری و برآمدسنجی خدمات کتابخانه‌ها، توافق داخلی و خارجی بر مأموریت کتابخانه و اطلاع‌رسانی آن از مهم‌ترین مباحث این دوره بود.

کد خبر 596521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha