مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال ۱۱۲ هزار تن انواع سیب درختی از سطح ۹ هزار هکتار باغ‌های این استان برداشت شد.

برداشت سیب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام اوجاقلو سه‌شنبه ۵ آذر، تعداد بهره برداران کشت این محصول را چهار هزارو ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین ارقام سیب این استان، رد دلیشز، گلدن دلیشز، دو رنگ فرانسه، گرانی اسمیت و گالا محسوب می‌شود که بسیار بازارپسند هستند.

او به سطح باغات استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: زنجان دارای سه هزار و ۲۳۴ هکتار، ابهر ۸۳۴ هکتار، خرمدره ۶۲۳ هکتار، ایجرود ۵۶۸ هکتار، طارم ۱۰۵ هکتار، خدابنده یک هزار و ۵۶۴، سلطانیه یک هزار و ۱۴۶ هکتار و ماهنشان یک هزار و ۱۲۳ هکتار، است.

اوجاقلو با بیان این‌که دیگر در باغات سیب این استان از وجود سیب ترش خبری نیست و به چشم نمی‌آید، افزود: میانگین درآمد ناخالص از باغ سیب زنجان ۲۶۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است که سالانه عاید استان می‌شود.

وی با یادآوری این‌که سال ۹۷ میزان خسارات وارده به باغ‌های استان زنجان شدید بود و قریب ۸۰ درصد محصول سیب درختی را از بین برد، اظهار داشت: درختان سیب دیرتر از سایر گونه‌های درختی به شکوفه می نشینند بنابراین میزان خسارت ناشی از سرمازدگی این محصول نیز کمتر می‌شود.  

اوجاقلو به وجود آفت سیب اشاره کرد و افزود: کرم، تنها آفت سیب است و این نیز تهدید جدی نیست و باغداران با استفاده از سموم شیمیایی با آن مبارزه می‌کنند.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به این‌که بطور معمول سیب زنجان بیشتر به تهران صادر می‌شود، گفت: فرآوری محصول سیب درختی در زنجان را نداریم و تهیه سرکه و کمپوت آن نیز به صورت خانگی صورت می‌گیرد.

کد خبر 465555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha