سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵
۰ نفر

پنجاه‌ و هشتمین دوسالانه هنر ونیز که با حضور نمایندگان ۹۰ کشور از سراسر دنیا از یازدهم می (۲۱ اردیبهشت ماه) در کشور ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرده بود، دوشنبه ـ سوم آذر ماه ـ به کار خود پایان داد.

بينال ونيز 58

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،‌ در پنجاه‌ و هشتمین بینال ونیز که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای هنرهای تجسمی جهان شناخته می‌شود،‌ چهار کشور غنا، ماداگاسکار، مالزی و پاکستان برای نخستین‌ بار حضور داشتند.

در این بین «رضا لواسانی» با اثر هنری «‌زندگی»، «سمیرا علیخانزاده» با اثر هنری «شب صلب خاطره» و «علی میرعظیمی» با اثر «‌شاهد آواز» به عنوان نمایندگان ایران در غرفه «از بودن و سرودن» حضور داشتند که در مرکز توجه نشریه‌های هنری مختلف سراسر جهان قرار گرفتند.

نمایندگان دیگر کشورها نیز با نمایش آثار هنری موضوعات «تغییرات اقلیمی» و «بحران جهانی مهاجرت» را در مرکز توجه مخاطبان قرار دادند.

«لورنزو کوئین» ‌ـ مجسمه‌ساز ایتالیایی ـ از جمله هنرمندان حاضر در این دوره از بینال ونیز بود که با ساخت مجسمه‌ای از اتصال شش دست به منظور دعوت مردم برای ایجاد تغییراتی در وضعیت تغییرات اقلیمی، این معضل را به عنوان موضوع اثر خود انتخاب کرده بود.

«کریستوف باچل» ـ هنرمند سوئیسی ـ نیز با «چیدمان» قایق غرق شده حامل هزار مهاجر، به بحران جهانی مهاجرت پرداخت.

پاویون کشور لیتوانی با عنوان «خورشید و دریا» با آثاری از سه هنرمند موفق به کسب جایزه شیر طلای بهترین غرفه شد.

همچنین پاویون کشور بلژیک با عنوان «دنیای یک سگ» مورد تقدیر ویژه هیات داوران قرار گرفت.

«آرتور جافا» هنرمند آمریکایی و «هریس اِپامینوندا» هنرمند اهل کشور قبرس به ترتیب شیر طلای بهترین هنرمند و شیر نقره‌ای بهترین هنرمند جوان این رویداد را به خود اختصاص دادند.

در  ادامه به تصاویر غرفه‌های کشورهای مختلف حاضر در دوسالانه ونیز ۲۰۱۹ نگاهی داریم. تمامی این عکس‌های این گزارش توسط علیرضا بهرامی از بینال ونیز ثبت شده است.

کد خبر 465511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha