بیش از ۶۰ پزشک با انتشار نامه‌ای سرگشاده نسبت به وخیم شدن حال جولین آسانژ در یک زندان فوق‌امنیتی در لندن هشدار دادند و خواستار انتقال یافتن او به بیمارستان شدند.

جولين آسانژ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، پزشکان در نامه خود به پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا از او خواسته‌اند زمینه منتقل شدن آسانژ را از زندان بلمارش در جنوب شرقی لندن به یک بیمارستان مجهز علوم پزشکی فراهم کند. شهروند ۴۸ ساله استرالیایی که سایت افشاگر ویکی‌لیکس را راه‌اندازی کرده، برای بازگردانده شدن به آمریکا مقاومت می‌کند؛ جایی که شاید در نظام قضایی آن به ۱۷۵ سال زندان محکوم شود.

استناد پزشکان درباره سلامتی آسانژ گزارش شاهدان عینی از حضور او در دادگاهی در لندن در روز ۲۱ اکتبر و گزارش اول نوامبر نیلس ملرز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به شکنجه است. گفته می‌شود افزایش فشار و شکنجه بر افشاگر ویکی‌لیکس ممکن است به بهای مرگ او در زندان تمام شود.

پزشکان در نامه سرگشاده ۱۶ صفحه‌ای اعلام کرده‌اند چنان نسبت به سلامتی آسانژ نگرانند که احتمال می‌دهند او حتی به حضور در جلسه بازپرسی ماه فوریه آینده نرسد. این نامه به امضای پزشکان از آمریکا، استرالیا، بریتانیا، سوئد، ایتالیا، آلمان، سریلانکا و لهستان رسیده است.

کد خبر 465332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha