رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص بازداشتی‌های اعتراضات اخیر در کشور، تعداد آنها و نحوه پیگیری کارشان از سوی خانواده‌هایشان توضیحاتی را اعلام کرد.  

علی‌اصغر جهانگیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علی‌اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که با توجه به موضع‌گیری مسئولان که بارها اعلام کرده‌اند صف اغتشاشگران از معترضان جداست، آیا تمهیدی برای رفع نگرانی خانواده‌های معترض بازداشتی در نظر گرفته شده است، گفت: دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه در یکی دو روز گذشته اعلام کردند معترضان صفشان باید از اغتشاشگران جدا باشد. البته این نظر رئیس قوه قضائیه نیز است و صف معترضان از اغتشاشگران جداست.

وی ادامه داد: همه ارکان قوه قضائیه تمهیدات لازم را برای این‌که ‌تکلیف افراد بازداشت‌شده به‌سرعت تعیین شود، آغاز کرده‌اند. مقامات اصلی قضایی نیز به این موضوع ورود کرده‌اند و از نزدیک در جریان بازجویی‌ها هستند. ان‌شاءالله ظرف روزهای آینده خبرهای جدیدی در این زمینه از سوی سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور اعلام خواهد شد.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که آیا همه دستگیرشدگان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته‌اند، توضیح داد: در این زمینه باید مقامات انتظامی و امنیتی پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی نگران اتفاقاتی هستند که پیش از این در کهریزک رخ داد و رهبری انقلاب نیز آن را محکوم کردند، برای جلوگیری از چنین حوادثی چه تمهیداتی اندیشیده‌اید، گفت: اتفاقاتی که سال ۸۸ افتاد در مجموعه‌ای بود که در اختیار قوه ‌قضائیه و سازمان زندان‌ها نبود. ما همه تلاش خود را به کار می‌بریم که مشکلی برای بازداشتی‌ها پیش‌ نیاید.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین درباره آمار معترضانی که آزاد شده‌اند، بیان کرد: اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال ‌که برخی خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعلام می‌کنند کسی پاسخگوی آنها نیست، چه روندی برای اطلاع‌رسانی در نظر گرفته‌اید و این خانواده‌ها از چه طریقی می‌توانند اطلاعات لازم را کسب کنند، گفت: این موضوع در اختیار مراجع قضایی است و سازمان زندان‌ها فقط مسئول نگهداری افرادی است که بازداشت شده‌اند، لذا خانواده‌ها باید به شعبات مربوطه قضایی مراجعه و اطلاعات لازم را از آنجا دریافت کنند. چنانچه اجازه ملاقات داشته باشند، روند اجرای ملاقات انجام خواهد شد.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اسامی همه بازداشت‌شدگان فهرست شده‌ است، اظهار کرد: در این خصوص نیز تحقیقات لازم در حال اجراست.

جهانگیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتقال برخی از زندانیان مالی به زندان تهران بزرگ گفت: تعدادی از زندانیان مالی در حال انتقال به زندان تهران بزرگ هستند و طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان کاملا انجام خواهد شد. این‌که زندانیان شرور با غیرشرور در یک‌جا باشند، اتفاق نخواهد افتاد.

کد خبر 465166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha