یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان این‌که کیفیت برکمیت در فرآیند آموزش ارجحیت دارد، گفت: استانداردهای لازم مربوط به کمیت و کیفیت در فرآیند جذب، نگه­داشت، آموزش و ارزشیابی مطابق شیوه‌نامه‌های موجود اعمال و لحاظ می‌شود.  

سواد آموزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هرمز نوروزی‌فرد یکشنبه سوم آذر در نشست توانمندسازی آموزش‌دهندگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه با تشریح عملکرد و شاخص­‌های حوزه فعالیت سوادآموزی افزود: در ابتدای سال جاری با اعلام سیاست‌­ها، اهداف سازمان نهضت سوادآموزی و تلفیق راهبردهای کشوری با سیاست‌های استان و طرح موضوع و تصویب برنامه‌­های حوزه معاونت سوادآموزی در شورای پشتیبانی استان در راستای سند تحول بنیادین اهداف کمی در قالب ۱۳هزار حجم برای اجرای فرآیند آموزش با هماهنگی و همکاری دستگاه‌­های مشارکت­‌پذیر در دستور کار قرار گرفت.  

او گفت: مطابق برنامه ­زمانی اعلامی توسط سازمان، حجم مذکور در حال تحقق است که کیفیت صحت و سلامت کاربران آموزش و پرورش استان از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.  

نوروزی‌فرد اظهار داشت: کیفیت در تمام فعالیت‌­های سوادآموزی استان ضمیمه سرفصل برنامه‌­های حوزه آموزش بزرگسالان است و معاونت سوادآموزی استان تمام مساعی خویش را به‌ کار خواهد گرفت تا این مهم تعبیر و محقق شود.  

آمار جمعیت بی‌سواد رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان کرمانشاه، اکنون ۷۰ هزار نفر است که براساس اعلام مسوُولان آموزش و پرورش ۲۵ درصد این جمعیت آموزش ناپذیر هستند.  

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد و براساس آمارهای رسمی ۲۷۳ هزار نفر از مردم استان بی‌سواد مطلق هستند.  

اکنون ۳۲۵ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به ۳۰ هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می‌کنند.  

کد خبر 465045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha