مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: نرخ باسوادی این شهرستان ۹۹.۴۰ درصد است و در استان رتبه نخست را دارد.

سوادآموزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس عزیزخانی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در حوزه‌های مختلف برای افزایش نرخ باسوادی در شهرستان ابهر در استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده، خوشبختانه نرخ باسوادی در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان ابهر، به ۹۹.۴۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به این‌که تا سال گذشته جمعیت بی‌سوادان در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان ابهر ۵۸۷ نفر بوده است، تصریح کرد: آمار بالای باسوادی در یک جامعه نشان‌دهنده بلوغ فکری و سطح بالای آگاهی مردم است.

این مسئول با بیان این‌که شهرستان ابهر رتبه اول در زمینه نرخ باسوادی را در سطح استان زنجان دارد، افزود: نهضت سوادآموزی در طی مدت فعالیت خود اقدامات موثر فراوانی را داشته است که نتیجه این اقدامات، افزایش سطح باسوادی بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ابهر با تاکید بر این‌که همه ما باید در راستای آموزش همگانی تلاش کنیم، ادامه داد: در حال حاضر تعداد آموزش‌دهنده‌ها در این حوزه ۳۰ مدرس است که امیدواریم با روندی که در پیش گرفته شده است، کیفیت آموزشی را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به این‌که تلاش‌ها باید در جهت ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی باشد، ادامه داد: افزایش نرخ باسوادی در جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

عزیزخانی با اشاره به این‌که گروه هدف سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند، افزود: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه‌یافتگی کشورها، آموزش همگانی و افزایش سطح سواد افراد جامعه است.

مدیر آموزش و پرورش ابهر با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت آموزش‌های ارائه شده، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در کنار ارتقای سطح سواد از اهمیت بالایی برخوردار است.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: سوادآموزی، تنها فرآیند یادگیری مهارت‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن نیست؛ بلکه کمک کردن به آزادسازی انسان و رشد کامل او است. سوادآموزی، شرایط مناسب را برای کسب آگاهی انتقادی از تضادهای جامعه‌ای به‌وجود می‌آورد که فرد در آن زندگی می کند. همچنین سوادآموزی انسان را برمی‌انگیزد تا با مشارکت فعال و بهره گرفتن از نیروی نوآوری، طرح‌هایی بیافریند که می‌تواند در متحول ساختن جهان مؤثر باشد.

کد خبر 467081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha