مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۷ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارت‌های سیلاب‌های سال زراعی گذشته به حوزه شیلات استان اختصاص یافته است.

شیلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  حمزه جانبازی اظهار داشت: این میزان تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارت‌های ناشی از بچه ماهی هایی که به دلیل سیلاب از بین رفتند به ۱۱۱ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: مستندات مورد نیاز ۱۹ واحد تولیدی مزارع پرورش ماهی مورد تائید کارگروه استانی قرار گرفته و به زودی پرداخت تسهیلات بلاعوض حوزه شیلات آغاز خواهد شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از بقیه واحدهای تولیدی خسارت دیده حوزه شیلات خواست با تکمیل مستندات خود از مزایای قانونی پیش بینی شده بهره مند شوند.

وی ابراز داشت: سیل همچنین به تاسیسات زیربنایی ۳۱ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد خسارت زده است که براساس برنامه ریزی و بعد از احراز مستندات قانونی به این بهره برداران نیز تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی پرداخت خواهد شد.

جانبازی تصریح کرد: ۲۱۶  مزرعه فعال و ۳۵ مزرعه غیرفعال پرورش ماهی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شودابراز داشت: نیمه نخست امسال ۶هزار تن ماهی سردآبی در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه هزار تن کاهش یافته است.

وی بیان کرد: سیلاب و از بین رفتن بچه ها ماهی ها باعث کاهش تولید ماهی در استان شده است.

بهره برداران حوزه پرورش ماهی که بچه ماهی ها را به مزارع ریخته بودند پس از جاری شدن و از این رفتن آنان افزون بر از دست دادن فصل بهار برای درآمدزایی ناچار به خرید دوباره بچه ماهی شدند.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.
این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.
این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

کد خبر 464780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha