معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اعلام و ابلاغ شیوه‌نامه جذب معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای نهضتی در هفته جاری خبر داد.

کلاس درس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که آیین‌نامه جذب حق‌التدریسی‌ها و نیروهای نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش از سوی دولت تصویب شده و از سوی هیات تطبیق قوانین دولت در مجلس شورای اسلامی نیز مورد تایید قرار گرفته است، گفت: شیوه‌نامه مربوطه را در هفته جاری به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می‌کنیم و وارد فرایند اجرا می‌شویم

وی درباره مشمولان این مصوبه اظهار کرد: در قانون ۴ گروه هدف داریم: معلمان حق‌التدریس قبل از سال ۹۱، مربیان پیش‌دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آموزش‌دهندگانی که به طور مستمر با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: برای دو گروه نهضتی‌ها آزمونی برگزار می‌شود که شرط قانون است. آنها بعد از قبولی در آزمون برای طی یک دوره آموزش مهارتی وارد دانشگاه فرهنگیان و سپس مشغول کار می‌شوند. 

الهیار ترکمن بیان کرد: حق‌التدریس‌ها و مربیان پیش‌دبستانی واجد شرایط نیز بر اساس نیاز، جنس، رشته و مقطع تحصیلی باید در دوره آموزشی یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

کد خبر 464760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha