مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۹۸ درصد مراکز اقامتی بهبودیافتگان (کمپ ترک اعتیاد) در این استان براساس پروتکل سازمان بهزیستی استانداردسازی شده و بیشترین کمپ‌های موجود مربوط به شهرستان‌ بیرجند است.

کمپ اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی عرب نژاد روز شنبه افزود: استانداردسازی مراکز اقامتی درمان اعتیاد (کمپ) یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی است.

وی گفت: استفاده از رویکرد پرهیز مداری با مشارکت گروه‌های همتا و خودیار از جمله خدماتی است که در این کمپ‌ها به افراد ارایه می‌شود تا بتوانند از چنگال اعتیاد رها شوند به طوری که روش کار این گروه‌ها براساس مقابله و پذیرش حقایق با تاکید بر صراحت و صداقت است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی میزان برگشت به اعتیاد پس از ترخیص از کمپ‌های استان در نگاه خوشبینانه را ۶۴ تا ۷۱ درصد اعلام کرد و افزود: خانواده‌ها نقش مهمی در ماندگاری ترک معتادان دارند و همچنین با فراهم شدن زمینه اشتغال بهبودیافتگان می‌توان، بازگشت به اعتیاد را کم کرد.

وی بیان کرد: اکنون هفت کمپ ترک اعتیاد مردان و یک کمپ زنان در خراسان جنوبی فعال است که ماهانه به طور میانگین بیش از ۸۷ نفر به این مراکز برای درمان اعتیاد مراجعه می‌کنند.

عرب نژاد گفت: سال گذشته پنج هزار و ۲۴۷  نفر به مراکز درمان و کاهش آسیب در این استان مراجعه کردند که از این تعداد بیش ۲ هزار و ۲۱۷  نفر در کمپ‌ها و مابقی از  خدمات سایر مرکز درمان و کاهش آسیب بهره‌مند شدند.

وی افزود: امسال در حوزه درمان ماده ۱۶ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن به استان تخصیص پیدا کرده است.  

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در حوزه ماده ۱۵ که درمان، کاهش آسیب و بازدارندگی است امسال بیش از ۲۵۲ میلیون تومان پیش بینی شده که از این میزان بیش از ۱۶۷ میلیون تومان واریز شده است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان کشور همجوار است.

این استان مرزی و کویری از خطوط مقدم مبارزه با قاچاق و عبور موادمخدر به سایر استان‌های کشور است.

کد خبر 464746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha