شرکت خودروسازی آستون مارتین به طور همزمان در لوس‌آنجلس و شانگهای از نخستین ماشین شاسی‌بلند یا اس‌یووی ساخت خودش که قیمتی ۱۵۸ هزار پوندی دارد، رونمایی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان آستون مارتین با ارائه این مدل با نام DBX به بازار امیدوار است که جمع خریداران ماشین‌هایش را به فراتر از طرفداران ماشین‌های اسپورت گسترش دهد.

آستون مارتین با رونمایی از DBX| می‌خواهد وارد بازار رو به رشد ماشین‌های شاسی‌بلند لوکس شود و قیمت سهام سقوط کرده‌اش را دوباره به مسیر صعودی باز گرداند.

این شرکت بریتانیایی که به خاطر فراهم‌آوردن ماشین برای فیلم‌های جیمز باند شهرت دارد، و تقریبا همه مشتریان محصولات فعلی‌اش مرد هستند، امیدوار است با این اس‌یووی ۱۵۸ هزار پوندی زنان ثروتمند را هم به سوی ماشین‌های خود بکشاند. تحویل این مدل جدید به مشتریان احتمالا از میانه سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

قیمت DBX در آمریکا از ۱۹۰ هزار دلار شروع می‌شود که حدود ۴۰ هزار دلار بیشتر از مدل ارزان‌قیمت‌تر این شرکت با نام  Vantage است.

این ماشین شاسی‌بلند جدید می‌تواند به سرعت حداکثر بیش از ۲۹۰ کیلومتر در ساعت برسد و زمان رسیدن سرعتش از صفر به صد کیلومتر ۴.۵ ثانیه است. موتور توربوی دوگانه هشت سیلندر ساخت مرسدس‌بنز  این ماشین می‌تواند تا حداکثر ۵۴۲ اسب‌بخار نیرو تولید کند. البته مصرف بنزین این مدل  ۱۴.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است و میزان دی‌اکسیدکربنی که به جو وارد می‌کند سه برابر بیشتر از ماشین کوچکی مانند فورد فیستا است.

کد خبر 464504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha