شرکت فورد نخستین خودروی شاسی‌بلند تمام برقی‌اش را در آستانه نمایشگاه خودروی لوس‌آنجلس با برند موستانگ رونمایی کرد.

Mustang Mach E

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس رونمایی از  این اس‌یووی یا خودروی شاسی‌بلند جدید برقی فورد موستانگ آغازگر ورود مجموعه‌ای از خودروهای برقی ساخت خودروسازان جریان اصلی و سازندگان خودروهای لوکس در دو سال آینده است که به نظر تحلیل‌گران صنعت خودرو فروش خودروهای برقی را گسترش خواهند داد.

«موستانگ ماخ ای» که بسته نوع تجهیزات می‌تواند با یک بار شارژ کردن باتری‌هایش مسافتی از ۳۷۰ کیلومتر تا ۴۸۰ کیلومتر را پبیماید، روز یکشنبه ۲۶ آبان در گردهمایی خبری در شب افتتاح نمایشگاه خودروی لوس‌آنجلس رونمایی شد.

فیلم تبلیغی فورد موستانگ ماک ای با بازی ادریس آلبا

گرچه هنوز خودروهای برقی سهم کمی در بازار فروش خودرو در آمریکا و جهان دارند، خودروسازان فرصت‌هایی بالا بردن این سهم می‌بیند و با تولید خودروهای که یک بار شارژ شدن می‌توانند ۴۰۰ کیلومتر را بپیمایند، نگرانی‌ها درباره خالی شدن باتری‌ها در رفت‌وآمدهای روزانه رفع شده است.

نسل اول خودروهای برقی که عمدتا از بازجور کردن گونه‌های مدل‌های موجود ساخته شدند تا با استانداردهای اقتصاد سوخت دولت‌ها تطبیق کنند، فروش چندانی نداشتند چرا که با یک بار شارژ شدن بیش از ۱۶۰ کیلومتر را نمی‌توانستند طی کنند. اما اکنون بسیاری از خودروهای برقی با یک بار شارژ  شدن می‌تواند مسافتی بسیار بیشتر از حد معمول رفت‌وآمدهای روزانه را بیپمایند.

با اینکه بسیاری از خودروهای برقی در چند سال آینده را برندهای لوکس می‌سازند، برندهای جریان اصلی مانند فورد، شورولت و تویوتا نیز ساخت خودروهای برقی را در برنامه تولید خود قرار داده‌اند. از جمله برندهایی که ساخت مدل‌های جدید خودروهای برقی را در سال‌های آینده اعلام کرده‌اند، می‌توان از جمله به مرسدس بنز، آئودی، کادیلاک، کیا، مزدا، فولکس‌واگن، مزدا، تسلا، آستون مارتین و ولوو اشاره کرد.

شرکت‌های فورد و جنرال موتورز همچنین طرح‌هایی را برای ساخت وانت‌های تمام‌برقی اعلام کرده‌اند که با  وانت‌های گازسوز و گازوئیل‌سوز که اکنون در صدر فروش در آمریکا قرار دارند، رقابت خواهند کرد.

کد خبر 463975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha