چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اعلام کرد که سرمازدگی گوجه‌فرنگی در مزارع دلیل گرانی این محصول در استان است.

فعالیت گوجه‌کاران زنجان در کشورهای دیگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نوربخش حاتمی در گفت و گو با ایرنا، گفت: از ۱۵ آبان ماه شاهد سرمازدگی گوجه در مزارع بودیم که این موضوع باعث وارد شدن یک شوک به بازار شد.

وی افزود: عمده تولید گلخانه‌ها نیز با توجه به مرغوبیتی که دارند به خارج از کشور صادر می‌شود و از سوی دیگر تولیدات گلخانه‌ها جوابگوی تنظیم بازار نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: به منظور کاهش قیمت گوجه در بازار سازمان تعاون روستایی را مکلف کرده‌ایم که این محصول را از مزارع استان‌های جنوبی کشور خریداری و به کرمانشاه وارد کند.

حاتمی عنوان کرد: در روزهای آینده با ورود محموله‌های گوجه استان‌های جنوبی به کرمانشاه شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خرید گوجه کشاورزان کرمانشاه با قیمت هزار تومان توسط تعاون روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید رب گوجه‌فرنگی استان امسال برای خرید پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گوجه فرنگی با کشاورزان قرارداد بستند اما کشاورزان استان اقدام به کشت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار کردند.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تولید گوجه‌ فرنگی مازاد بر نیاز استان، گفت: تعاون روستایی برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان ۸۰ هزار تن گوجه تولیدی آنان را خریداری کرد.

حاتمی افزود: گوجه ای که تعاون روستایی از کشاورزان با قیمت هزار تومان خریداری کرد به صورت فله ای بود که قابلیت عرضه در بازار را نداشت و برای تولید رُب گوجه در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان کرمانشاه برداشت شد، گفت: میانگین برداشت گوجه‌فرنگی از هر هکتار در استان کرمانشاه ۶۵ تن است اما در برخی مزارع این میزان تا ۲۰۰ تن نیز افزایش پیدا می‌کند.
هر کیلوگرم گوجه فرنگی هم اکنون در کرمانشاه هشت هزار تومان عرضه می شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

کد خبر 464391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha