مراجع عظام تقلید و علمای قم از مردم خواستند با حضور حداکثری درانتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب افراد اصلح دشمنان را مایوس و دوستان انقلاب و نظام را شاد کنند.

به گزارش ایرنا از قم آنان تاکید کردند که حضور آگاهانه و هوشمندانه درانتخابات مجلس برگ زرینی دیگر از افتخارات این ملت بزرگ را در تاریخ ورق خواهد زد.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: مردم باید با حضور سرنوشت ساز خود در انتخابات مجلس هشتم کاندیداهای اصلح را انتخاب و روانه مجلس نمایند.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات برای مردم مهم و سرنوشت ساز است چرا که باید افرادی را برگزینند که به مدت چهار سال سرنوشت کشور را بدستشان بسپارند.

وی با بیان اینکه مردم در ثواب نمایندگانی که به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند شریک هستند، اظهار داشت: ملت به افراد صالح و اصلح رای دهند.

وی حضور مردم در انتخابات را برای تقویت نظام و نیز اصلاح آینده کشور مهم دانست و گفت: نمایندگان نسبت به مردم وظیفه سنگین تری برعهده دارند چون تصمیمات آنها در مجلس سرنوشت کشور را در مسایل مختلف رقم می‌زند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: وظیفه مسوولان انتخابات از همه سنگین تر است زیرا مسوول برگزاری یک انتخابات سالم هستند.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در مسایل مختلف از جمله انرژی هسته ای گام های موثری را برداشته است، گفت: البته مردم مشکلاتی دارند و مسوولان نیز باید در رفع آن تلاش کنند ولی این مشکلات دلیل بر عدم حضور مردم درانتخابات نمی‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی از انتخابات بعنوان یک آزمون الهی و اجتماعی نام برد و افزود: امیدواریم با درایت مسوولان شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و موفق باشیم و همه ما از این امتحان الهی سربلند خارج شویم.

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز گفت: حضور حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات مساله مهم و دارای اهمیت است.

وی افزود: مردم در برنامه های مختلف در صحنه حضور دارند چرا که این نظام بعنوان نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است.

وی افزود: مسوولان نیز وظیفه دارند با توجه به خواست ملت وعلاقه شان به اسلام در حاکمیت احکام اسلامی در جامعه تمام توان خود را بکار بگیرند.

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مردم هیچ گاه نظام را تنها نمی گذارند، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه انتخابات موجب استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی نیز از مردم خواست که با حضور پرشور خود نمایندگان شجاع و انقلابی همراه با نظام را انتخاب نمایند.

وی گفت: انتخابات با سرنوشت مردم در ارتباط است و حتی یک رای هم می تواند در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت : همه اقشار جامعه باید درانتخابات حضوری گسترده، پررنگ و باشکوه داشته باشند و اگر کسی دراین امر کوتاهی کند مسوولیت دارد.

وی افزود: ملت ایران همانگونه که در راهپیمایی ‪ ۲۲‬بهمن با حضور گسترده خود دشمن را ناکام کرد با حضور حداکثری در پای صندوق های رای باردیگر دشمنان اسلام و نظام را مایوس کرده و سیلی محکمی به آنان می‌زند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم به نماینده ای رای دهند که به جای قدرت طلبی و کسب ثروت، خود را خادم ملت بدانند.

وی یادآور شد: نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی نیز باید با جسارت و شجاعت در برابر دشمنان اسلام مقابله و از آرمانهای انقلاب و مقدسات اسلام دفاع کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه نماینده اصلح باید برای رفع بیکاری، فقر و مشکلات ازدواج جوانان تلاش کند، گفت : مردم با حضور پرشور خود درانتخابات ‪۲۴‬اسفند کسانی را انتخاب نمایند که توانایی برطرف کردن این مشکلات راداشته باشند.

حضرت آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز گفت: مردم به انقلاب واسلام علاقه مند هستند و برای حضور در صحنه‌ها نیز آمادگی دارند.

وی با اشاره به حساسیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت ایران همانگونه که در صحنه های مختلف هزینه های زیادی برای انقلاب پرداخت کرده است این بار نیز برای حفظ نظام در پای صندوق های اخذ رای حاضر خواهند شد.

آیت الله جعفر سبحانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم از همه مردم خواست که با حضور گسترده خود در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی افراد کاردان و اهل فن را انتخاب کنند.

وی افزود: ملت باید نمایندگانی را برگزیند که پاکدامن و متقی بوده و منافع ملی را برخواسته های شخصی ترجیح دهد.

مدیر حوزه علمیه قم نیز گفت: دلسوزان نظام اسلامی باید در روز انتخابات برای دفاع از باورهای دینی،ارزشهای اسلامی و عمل به قانون اساسی در صحنه حاضر شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری افزود: همه باید دریک فضای سالم برای تحقق آرمانهای بلند انقلاب و تقویت وحدت ملی تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: جامعه اسلامی ما باید در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در دنیا الگو باشد و درانتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز باید این مساله را به اثبات برسانیم.

حسینی بوشهری گفت: در روز انتخابات باید با رعایت همه موازین اخلاقی و الهی به دشمنان اسلام و انقلاب پیام دهیم که درصحنه حاضر و برای دفاع از انقلاب آماده ایم.

امام جمعه موقت قم نیز گفت: همه آحاد ملت باید حضوری گسترده و حداکثری درانتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

آیت الله رضا استادی ابراز امیدواری کرد که دراین آزمون بزرگ مردم با حضور سرنوشت ساز خود مجلسی صالح، مقتدر و توانمند را پی ریزی کنند.

کد خبر 46433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز