پس از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت بررسی‌های کارشناسی برای رفع معایب این طرح ملی در استان‌ها آغاز شد و مسئولان با دریافت گزارش مشکلات این طرح و انعکاس آن به ستاد مرکزی برای رفع نقص‌های آن تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کردند.

بنزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیش بینی افزایش سهمیه تاکسی‌های بین شهری، آژانس‌های مسافرتی، نظارت بر بازار و در نظر گرفتن سهمیه برای برخی خودروها مانند سرویس مدارس، تاکسی‌های شخصی و نظارت شبانه روزی بر بازار برای پیشگیری از سودجویی برخی افراد از جمله خدماتی است که در چند روز اخیر انجام یا در حال انجام است.

معاون هماهنگی و امور استانداری کهگیلویه و بویراحمد میگوید: هم اکنون ۵۷هزار خودرو در سطح این استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۵۴ هزار دستگاه خودرو مشمول طرح سهمیه بندی بنزین و بقیه از دیگر فراورده های نفتی استفاده می کنند.

عزیز فیلی بیان کرد: خودروهای شخصی مسافربر که مانند دیگر خودروهای شخصی تنها ۶۰ لیتر سهمیه بنزین برای آنان پیش بینی شده مهمترین مشکل مطرح شده از سوی شهروندان بود که با هماهنگی های انجام شده قرار است با شناسنامه دار شدن سهمیه تاکسی دریافت کنند.

وی ابراز داشت: تاکنون ۹۲۰  دستگاه خودروی شخصی در کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه دار شده‌اند.

فیلی از دیگر مالکان خودروهای شخصی مسافربر، آژانسها، تاکسیها اینترنتی و بی سیم خواست تا با شناسنامه دار شدن از مزایای سهمیه حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از افزایش قیمت بنزین استقبال از جایگاه های سوخت سی ان جی افزایش یافت بیان کرد: بازگرداندن جایگاه های سوخت سی ان جی غیرفعال به مدار خدمات رسانی یکی دیگر از برنامه های اجرا شده پس از آغاز طرح مدیریت مصرف سوخت بود که تاکنون جایگاه سوخت سی ان جی در شهر دوگنبدان فعال و قرار است در چند روز آینده جایگاه سوخت سی ان جی شهرداری سی سخت هم خدمات رسانی خود را از سر بگیرد.

فیلی با اشاره به گزارش های واصله و اقدام تعداد زیادی از مردم برای دوگانه سوز کردن خودروهای خود تلاش برای ارائه خدمات استاندارد این مراکز از دیگر برنامه هایی است که با هماهنگی اداره کل استاندارد در حال انجام است.

وی یکی از نیازهای مهم حوزه حمل و نقل شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد مانند دوگنبدان، یاسوج و دهدشت را نوسازی ناوگان اتوبوسرانی دانست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقدهای برخی شهروندان پس از اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین گفت: تشریح اهداف اجرای این طرح مهمترین راهکار برای جلب رضایت شهروندان است.

حسین کلانتری با بیان اینکه هر لیتر آب بیشتر از یک لیتر بنزین قبل از سهمیه بندی بنزین فروخته می شد اظهار داشت: اتلاف سرمایه های ملی و افزایش قاچاق این فرآورده نفتی باعث به تاراج رفتن سرمایه های ملی شده بود.

وی بیان کرد: برخی سودجویان بنزین را با قیمت داخلی خرید و به صورت قاچاق به نرخ ۸۰ تا ۱۳۰ هزار ریال در هر لیتر در خارج از کشور می فروختند که این طرح باعث جویی در مصرف بنزین شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این نکته که کمک هزینه معیشتی ۲۰ میلیون خانوار ایرانی تاکنون به حساب سرپرست‌های خانوار واریز و بقیه در روزهای آینده پرداخت خواهد شد تاکید کرد: ریالی از این طرح به خزانه دولت نخواهد رفت که این امر نشان دهنده عزم دولت برای تحقق عدالت اجتماعی است.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون از مجموع ۳۲ جایگاه عرضه سوخت بنزین در این استان ۳۱ جایگاه فعال است.

مهدی علیزاده با بیان اینکه عرضه سوخت به شهروندان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، افزودَ: وضعیت عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه های سوخت استان مناسب و همگی از سوخت کافی برخوردار هستند.  

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون با استفاده از توان نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی دستگاههای اجرایی دیگر گشت های مشترک به صورت شبانه روزی در حال انجام است و نوسان قیمت خاصی در بازارهای استان مشاهده نشده است.

سالار حسین پور اظهار داشت: افزایش قیمت ۲ محصول کشاورزی گوجهفرنگی و پیاز قرمز به دلیل تغییرات فصلی بوده و ارتباطی با طرح مدیریت مصرف سوخت ندارد.

وی بیان کرد: افزایش کرایه خودروهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری از مهمترین گزارشهایی است که از سوی مردم به سامانه ۱۲۴ گزارش شده است.

حسین پور ابراز داشت: مسئولیت تاکسی های درون شهری، شهرداریها و خودروهای برون شهری، سازمان حمل و نقل جاده ای است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: قرار است در جلسهای با حضور کارشناسان و مسئولان نرخ های مصوب جدید  کرایه تاکسی درون و برون شهری به رانندگان اعلام شود و تا آن زمان رانندگان اقدام به افزایش قیمت خودسرانه کرایه‌ها نکنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اصناف خود مشتری کالاهای دیگر هستند و بیشتر آنان با انصاف هستند تاکید کرد: با وجود این مردم بهترین یاریگران بازرسان بازار هستند.

حسین پور تصریح کرد: با وجود تلاش شبانه روزی بازرسان و همه دستگاه های اجرایی اما در صورت مشاهده تخلف مردم می توانند در محل بمانند تا در کمترین زمان ممکن بازرسی به محل اعزام شوند.

استان کهگیلویه و بویراحمد  با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار واحد صنفی دارد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد  روز جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

براساس این طرح قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر یکهزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان تعیین شد.

شرکت پخش فرآورده های نفتی، سهمیه خودروهای سواری شخصی بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر اعلام کرده است.

همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه ۷۵۰ لیتر و دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر تعیین شده است. سهمیه سوخت موتورسیکلت ماهانه ۲۵ لیتر تعیین شده است.

همچنین وانت کم مصرف بنزینی در ماه ۲۰۰ لیتر و وانت کم مصرف دوگانهسوز ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه سوخت دارند.

بر اساس این اطلاعیه، وانت پرمصرف بنزینی ماهانه ۳۰۰ لیتر و وانت پرمصرف دوگانه سوز ماهانه ۱۲۰ لیتر سهمیه دریافت خواهند کرد. سهمیه سوخت آمبولانس‌ها نیز ماهانه ۵۰۰ لیتر خواهد بود.

کد خبر 464312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha