زنی جوان که شش ماهه باردار بود و همراه سگ خود در منطقه‌ای جنگلی در شمال فرانسه قدم می‌زد، در حمله وحشیانه سگ‌های شکاری کشته شد.

اليزا پيلاسكي زن باردار فرانسوي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، جنازه الیزا پیلاسکی ۲۹ ساله روز شنبه در منطقه‌ای جنگلی در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی پاریس پیدا شد و کالبدشکافی نشان داد زن به دلیل شدت خونریزی پس از حمله سگ‌ها جان خود را از دست داده است. بازپرس منطقه سوآسون اعلام کرد جای دندان سگ‌ها در اندام‌های بالایی و پایینی بدن زن و حتی روی سر به چشم می‌خورد و چند حمله هم پس از مرگ او انجام شده است.

مقام‌های قضایی و پلیس محلی روی ۹۳ سگ از جمله چند سگ شکاری و پنج سگ متعلق به پیلاسکی آزمایش انجام داده‌اند تا ببینند کدام سگ‌ها به زن حمله کرده‌اند. به گزارش یک روزنامه محلی، سگ‌ها در این منطقه معمولا برای شکار گوزن استفاده می‌شوند و الیزا چند دقیقه پیش از حمله سگ‌ها با همسر خود تماس گرفته و از وجود «سگ‌های خطرناک» خبر داده بود. این مرد نخستین کسی بود که جنازه زن را پیدا کرد.

بریژیت باردو (بازیگر سرشناس فرانسوی) که رئیس یک بنیاد مربوط به حمایت از رفاه حیوان‌هاست، اعلام کرد از این فاجعه دردناک به شدت آزرده شده و با نوشتن یک نامه به وزیر محیط زیست فرانسه از او خواست بلادرنگ تمام پروانه‌های شکار فصلی را باطل کند. هر چند انجمن شکار فرانسه در پاریس به دلیل در دست نبود شواهد مربوط به دخالت داشتن سگ‌های شکاری در مرگ زن باردار، با خواسته باردو به شدت مخالف است.

فرانسه در مجموع حدود ۳۰ هزار قلاده سگ شکاری دارد و انجمن شکار معتقد است این سگ‌ها فقط برای شکار کردن گونه‌های خاص حیوان‌ها تربیت شده‌اند و در تمام شرایط گوش به دستور مالک خود دارند.

کد خبر 464291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha