روبن مارتینز که ۱۲ سال پیش برای جنایت‌های مرتکب‌نشده‌اش به ۴۷ سال زندان محکوم شده بود، این هفته می‌تواند با همسر خود به ماه عسل برود.

روبن مارتينز زنداني آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، روبن در ۲۰۰۷ درست پنج ماه پس از آغاز زندگی مشترک با ماریا در لس‌آنجلس بازداشت و متهم به انجام دادن چند دزدی خشن و مسلحانه شد؛ جنایت‌هایی که هرگز مرتکب نشده بود. دادگاه در ۲۰۰۸ او را به ۴۷ سال زندان محکوم کرد و بیش از یک دهه تلاش‌های روبن و ماریا برای اعاده دادرسی به شکست انجامید.

سه‌شنبه هفته گذشته سرانجام خدا پاسخ دعاهای این زوج رنگین‌پوست را داد و دادستان منطقه لس‌آنجلس موافقت کرد مرد به اشتباه متهم و محکوم شده است. یک قاضی رای بی‌گناه بودن او را صادر کرد و روبن پس از بیش از ۴۵۰۰ روز در هوایی خارج از چهاردیواری زندان قدم زد. او حالا ۴۹ سال دارد و درباره تجربه روزهای زندان می‌گوید: «مثل این بود که در تونلی تاریک گیر افتاده‌ام. همه‌اش گریه می‌کردم و خدا سرانجام به آن تونل نور تاباند.»

روبن در ۲۰۰۳ در کلیسایی در شرق لس‌آنجلس با ماریا (۵۹ ساله) آشنا شد و آنها پس از چند سال در نهم دسامبر ۲۰۰۶ ازدواج کردند. مرد کارگر روزمزد بود و ساعت ۴:۳۰ صبح روز اول ژوئن ۲۰۰۷ از خواب بیدار شد و با فقط پنج دلار در جیب از خانه بیرون زد. در جابه‌جا کردن اسباب یک خانه کمک کرد و با گرفتن دستمزدش، داشت در خیابان قدم می‌زد که پلیس لس‌آنجلس سر رسید. از آن لحظه به بعد زندگی روبن نابود شد.

کد خبر 463839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha