سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

برنامه‌های ویژه هفته کتاب در فرهنگسرای عترت با هدف افزایش سرانه مطالعه برگزار می‌شود.

فرهنگسرای عترت

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۲ در گفت­وگو با خبرنگار ما گفت: «لذت بردن از مطالعه یک حس درونی است و با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متنوع می­توان به این حس درونی پاسخ داد و شهروندان را به مطالعه ترغیب کرد. »

به گفته «مصطفی بیات»، برپایی ایستگاه مبادله کتاب، برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب، اهدای کتاب به دانش آموزان با عنوان همشاگردی کتاب، اجرای طرح هبه کتاب و عضوگیری رایگان در کتابخانه‌ها جزئ برنامه­ ها و طرح‌هایی هستند که می­توان با اجرای آنها زمینه کتاب­خوانی و افزایش سرانه مطالعه را افزایش داد.

برگزاری مسابقه کتاب­خوانی با عنوان اندیشه ماندگار با موضوع کتاب ­وکتاب­خوانی در آینه رهنمودهای مقام معظم رهبری، خلاصه نویسی کتاب، کارگاه­ های کتاب­ وکتاب­خوانی، برپایی دورهمی­های کتاب با عنوان «اینجا چراغی روشن است» برنامه­های پیش­بینی شده هفته کتاب هستند که شهروندان برای شرکت در آن‌ها می‌توانند تا ۳۰ آبان ماه به فرهنگسرای «عترت» در میدان امام حسین(ع)، ابتدای خیابان ۱۷ شهریور مراجعه کنند.

بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها ۵۸ درصد مردم ایران مطالعه غیردرسی دارند و به طور میانگین هر فرد در شبانه روز، فقط ۲ دقیقه مطالعه می­کند. این اعداد و ارقام نشان از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است و مدیران حوزه­ های فرهنگی، هفته کتاب­­ و­ کتاب­خوانی را چون روزنه ه­ایی برای افزایش سرانه مطالعه می­ دانند.

کد خبر 464140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha