استاندار فارس تامین سوخت و امنیت تردد را از دغدغه‌های بسیار مهم صنفی برشمرد و گفت: تاکنون با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است و از همین رو هیچ مشکلی در زمینه تامین ارزاق عمومی در استان نداریم.

عنایت رحیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عنایت‌الله رحیمی در دیدار با رؤسای اتحادیه‌های صنفی فارس با بیان اینکه توسعه و امنیت از جمله مطالبات اصلی مردم به شمار می‌رود، اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی و هدفمند کردن بسیاری از درآمدهای دولت را از جمله اهداف تغییر نرخ بنزین عنوان کرد.

وی اضافه کرد: درصورتی که این تصمیم ایراداتی داشته باشد، برای حل آن باید از مبادی قانونی وارد عمل شد؛ نه مسیری که مخل آسایش و امنیت مردم باشد و بهانه‌ای به معاندان کشور و نظام دهد.

استاندار فارس تأمین امنیت را از نتایج همکاری و هماهنگی نهادهای اجتماعی دانست و افزود: اصناف همیشه در نیل به اهداف عالی نظام با تمام توان پای کار بوده‌اند.

وی ابراز امیداوری کرد که همه نهادهای مسئول در گذر از این شرایط با برنامه‌ریزی و مشارکت همه‌جانبه در تامین امنیت روانی و نیز رفع نیازهای معیشتی مردم از جمله نیازهای خوراکی آن‌ها موفق عمل کنند.

رحیمی  با بیان اینکه کالاها نباید هیچگونه افزایش قیمتی داشته باشند، ادامه داد: از همه اصناف انتظار داریم در این زمینه منصفانه عمل کنند و در وضعیت کنونی به کسی اجازه سوءاستفاده ندهند؛ همچنین شرایط نباید به گونه‌ای باشد که به  مردم فشار وارد شود.

استاندار فارس ابراز داشت: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی دقیقی برای کنترل قیمت اجناس انجام گرفته است.

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.  

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می آید در قالب یارانه ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که به سرعت سازو کار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره مند خواهند شد.

کد خبر 464016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha