دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

حزب "جریان آزاد ملی" لبنان ضمن انتقاد شدید از سعد حریری، او را به تلاش برای ممانعت از پر شدن خلا نخست وزیری لبنان و مسئول انصراف الصفدی از این سمت دانست؛ ادعایی که دفتر حریری آن را رد کرد.

حريري

به گزارش همشهری‌آنلاین از ایسنا به نقل از روسیا الیوم، حزب "جریان آزاد ملی" لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیاست سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان واضح است و می‌خواهد نه تنها خودش نخست‌وزیر نشود بلکه کس دیگری هم مأمور تشکیل دولت نشود.

در این بیانیه آمده است: او اصرار دارد که ریاست دولت تکنوکرات را برعهده داشته باشد. شهادت کوتاه محمد الصفدی برای مشخص کردن این‌که چه کسی حقیقت را می‌گوید کافی است. در زمانی که تلاش‌هایمان بر تسهیل روند تشکیل دولت نجات متمرکز بود ما با بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی سعد حریری که شامل "افترا و تحریف حقایق" است غافلگیر شدیم.

جریان ملی تأکید کرد: دلایل رسیدن لبنان به این اوضاع دشوار سیاست‌های نادرست مالی و اقتصادی است که صاحبانش بر انجام آن پافشاری می‌کنند. آنچه که برای ما مهم است تشکیل دولتی است که قادر به توقف تنش‌ها و آشوب در کشور است و این چیزی است که سعد حریری کاملا می‌داند که چه کسی و چگونه برای آن برنامه‌ریزی می‌کند و باید جلوی آن را بگیرد.

در بیانیه این حزب آمده است که به سرعت برای پر کردن شکاف بزرگی که استعفای سعد حریری ایجاد کرد، وارد عمل شد و تمامی تسهیلات ممکن را ارائه کرد.

در این راستا دفتر اطلاع‌رسانی سعد حریری، اظهارات جریان آزاد ملی را که حریری را مسئول انصراف الصفدی از تصدی پست نخست‌وزیری محکوم کرد.

الصفدی دلیل انصرافش از سمت نخست‌وزیری لبنان را فشار مردم و درک خطرناک بودن این مرحله دانست. این در حالی است که جریان آزاد ملی، سعد حریری را یکی از دلایل انصراف الصفدی می‌داند. برخی از مسئولان این جریان می‌گویند که حریری از وعده‌هایی که به الصفدی داده بود، برگشته است.

جریان آزاد ملی اعلام کرد که موافقت جریان المستقبل با نامزدی الصفدی تنها یک مانور نمایشی برای منحصر کردن امکان تشکیل دولت به شخص حریری است.

اما دفتر سعد حریری این ادعاها را تکذیب کرد.

کد خبر 463824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha