یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

رسانه‌های لبنانی بامداد یکشنبه گزارش دادند، "محمد الصفدی" نامزد تصدی مقام نخست وزیری جدید لبنان از پذیرش این مقام انصراف داد.

صفدي لبنان

به گزارش همشهری‌آنلاین از ایرنا به نقل ازالمیادین، الصفدی  خواست که نامش برای تشکیل دولت جدید لبنان حذف شود.

 او با حمایت از نخست وزیری دوباره "سعد الحریری" اعلام کرد، امیدوارم الحریری بار دیگر مأمور تشکیل کابینه شود.

الصفدی افزود: تشکیل کابینه هماهنگ و مورد حمایت تمامی گروه‌های سیاسی و دولتی که اقدامات نجات‌بخش فوری برای پایان دادن به بحران اقتصادی و مالی را انجام دهد، دشوار است.

پیشتر رسانه­‌های لبنانی از توافق بین جریان المستقبل، جریان آزاد ملی به رهبری جبران باسیل وزیر امورخارجه و جنبش امل به ریاست نبیه بری و حزب الله برای معرفی الصفدی به عنوان مامور تشکیل کابینه خبر دادند.

الصفدی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی وزیر اقتصاد دولت سعد حریری بود و پیش از آن نیز همین پست را در دولت فؤاد سنیوره (۲۰۰۸-۲۰۰۹) داشت.

تظاهرات اعتراض‌آمیز لبنانی‌ها ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) آغاز شد. در دومین هفته اعتراض لبنانی‌ها، حریری با اعلام این‌که به بن بست رسیده است، از نخست وزیری استعفا داد و یک روز پس از آن ضمن اعلام آمادگی برای نخست وزیری دوباره  آن را به تشکیل دولت فن‌سالار مشروط کرد.

از آن زمان رایزنی‌ها میان او، حزب الله و جنبش امل  در فواصل زمانی مختلف ادامه داشت و این دو گروه خواستار تشکیل دولت تکنو - سیاسی شدند، اما حریری بر شرط خود پافشاری کرد و ۱۰ روز پیش نیز اظهار کرد، اصراری برای بازگشت به نخست وزیری ندارد.

کد خبر 463604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha