مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آواربرداری و ساخت اتاقک‌های اسکان موقت نیز با سرعت در حال اجراست گفت: ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه مشغول آواربرداری و ساخت زیرساخت‌ها هستند.

آوار برداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۶۰ دستگاه کانکس در حال ارسال از شهرستان قم به منطقه است که ۴۰ دستگاه در شهرستان میانه و ۲۰ دستگاه نیز در شهرستان سراب نصب می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی امام جمعه میانه نیز در حال ارسال خودرو برای آوردن ۲۵ دستگاه کانکس از سرپل‌ذهاب به شهرستان میانه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: کانکس‌هایی برای تسهیل ارائه خدمات زیرساختی به زلزله‌زدگان، قرار است به‌شکل تجمیعی نصب شوند.

هنربر با بیان اینکه آواربرداری و ساخت اتاقک‌های اسکان موقت نیز با سرعت در حال اجراست تصریح کرد: ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه مشغول آواربرداری و ساخت زیرساخت‌ها هستند.

وی در پایان گفت: ۱۰ مورد ماشین‌آلات نیز در حال ارسال از شهرستان مرند به منطقه بود که گفتیم همه به سراب ارسال شوند.

گفتنی است، مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان‌های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین‌لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به‌علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به‌علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

کد خبر 463807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha