زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴/۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳:۴۴ بامداد سه‌شنبه ۲۸ آبان حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۵/۵۸ و عرض جغرافیایی ۳۸/۵ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

نزدیک‌ترین مناطق به کانون وقوع این زمین‌لرزه ۱۵ کیلومتری قطور و ۳۳ کیلومتری خوی بوده است.

  • زلزله قطور خسارت جزیی به واحدهای مسکونی وارد کرد

امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی درباره میزان خسارت این زمین‌لرزه، به مهر گفت: زلزله بامداد امروز در منطقه قطور خوی خسارات مالی جزیی به برخی واحدهای مسکونی وارد کرد.

وی با بیان اینکه زمین‌لرزه منطقه قطور خوی خسارت جانی در پی نداشت، افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه این زمین‌لرزه خسارات جزیی به برخی واحدهای مسکونی خشتی و گلی در این منطقه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای مدیریت بحران در منطقه حاضر هستند، افزود: در حال بررسی میزان دقیق این زمین‌لرزه هستیم ولی بر اساس شواهد اولیه خسارات خیلی جزیی بوده که در صورت نیاز آماده جبران این خسارات هستیم.

جعفری با بیان اینکه هم اکنون نیروهای مدیریت بحران در تمام شهرهای استان در حال آماده‌باش هستند، گفت: آذربایجان غربی به دلیل حادثه‌خیز بودن به خصوص در نیمه دوم سال زمینه آماده‌باش همیشگی نیروهای مدیریت بحران را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه جعفری با بیان اینکه امسال ۱۱۰ زمین لرزه در استان و محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتری آذربایجان غربی روی داده است، عنوان کرد: از این تعداد ۴۵ زمین‌لرزه در استان، ۴۳ زمین‌لرزه تا حریم ۵۰ کیلومتری و ۲۲ زمین‌لرزه نیز بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتری آذربایجان غربی به وقوع پیوسته است.

کد خبر 464080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha