ده‌ها تن از روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری با معاذ عمارنة، خبرنگار فلسطینی که چشم چپش را به خاطر شلیک گلوله تک‌تیرانداز اسرائیلی در جنوب کرانه باختری از دست داد، اعلام همبستگی کردند.

معاذ عمارنه فلسطين

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ده‌ها تن از روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری با معاذ عمارنة که چشم چپش را به خاطر شلیک گلوله تک تیرانداز اسرائیلی طی پوشش‌ عملیات تخریب اشغالگران صهیونیست در شهرک "صوریف" واقع در شمال غرب "الخلیل" در جنوب کرانه باختری در دو روز پیش از دست داد، اعلام همبستگی کردند.

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین تیراندازی به سمت عمارنة را محکوم کرد.

به نوشته القدس العربی، در همین راستا، اصحاب رسانه‌ و روزنامه‌نگاران فلسطینی در ترکیه از تمامی موسسات بین‌المللی ذی‌ربط خواستند تا اسرائیل را به دلیل تداوم جنایت‌ روزافزون در حق روزنامه‌نگاران که تا حد "جنایت جنگی" ارتقا یافته است، تحت فشار بگذارند.

این درخواست با صدور بیانیه‌ای تحت عنوان "چشم معاذ... چشم واقعیت" و در راستای هدف قرار دادن معاذ عمارنة که چشم چپش را به خاطر شلیک گلوله تک‌تیرانداز اسرائیلی از دست داده است، مطرح شد و روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه فلسطینی در ترکیه شلیک به سمت معاذ عمارنة را به شدت محکوم کردند.

در بیانیه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه فلسطینی آمده است: ما تاکید می‌کنیم که این جنایت جدید اسرائیل به سلسله جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق روزنامه‌نگاران فلسطینی اضافه می‌شود و این جنایت تا حد جنایت جنگی ارتقا یافته است. ما از تمامی موسسات بین‌المللی ذی‌ربط به ویژه اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران می‌خواهیم تا اسرائیل را به دلیل توقف جنایت‌های روز افزونش در حق روزنامه‌نگاران با هدف پوشاندن واقعیت جنایت‌های روزانه اسرائیل در حق ملت فلسطین تحت فشار قرار دهند.

باوجوداین‌که عمارنة (۳۵ ساله) دوربین خود را حمل می‌کرد و لباس خبرنگاری بر تن داشت اما این مسأله مانع از تیراندازی نیروی اسرائیل در جنوب کرانه باختری نشد.

هشتگ #عین - معاذ از سوی روزنامه‌نگاران فلسطینی در همبستگی با تصویرگر فلسطینی راه اندازی شد.

فعالان نیز هشتگ «#کلنا_معاذ، #عین_معاذ ... #عین_الحقیقة_لن_تنطفئ»  (همه ما معاذ هستیم، چشم معاذ، چشم حقیقت هرگز خاموش نمی‌شود) در شبکه‌های اجتماعی در همبستگی با این خبرنگار و عکاس فلسطینی راه اندازی کردند.

کد خبر 463750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha