نماینده اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: شرکت‌های متوسط و کوچک آلمانی در زمینه پسماند علاقه‌مند هستند با ایران همکاری کنند.

ايران آلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرافرازی روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه در همایش بین‌المللی مدیریت پسماند در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هر چند امروز در روزهای خوب داد و ستد بین ایران و آلمان قرار نداریم و طبق آمار حدود ۵۰ درصد این داد و ستد کاهش یافته است اما علاقه به همکاری با ایران همچنان بین شرکت‌های آلمانی وجود دارد و همواره درباره پتانسیل موجود در ایران صحبت می‌شود.

وی اظهار داشت: در چند سال گذشته همایش‌های مختلفی در زمینه پسماند و انرژی‌های تجدیدپذیر به طور مشترک بین ایران و آلمان برگزار شد، باید به شرکت‌های آلمانی شناخت درستی از موقعیت موجود داده شود تا بدانند در چه جاهایی و چه زمینه‌هایی می‌توانند کار کنند.

سرافرازی تاکید کرد: در جوانان ایرانی استعدادهای خوبی وجود دارد و کارهای خوبی در زمینه پسماند انجام داده‌اند که امیدواریم در بحث مدیریت پسماند به این استعدادها توجه کرد تا راه‌حلی برای مشکل پسماند ارائه شود.

نماینده اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان تصریح کرد: در اتاق بازرگانی ایران و آلمان آماده هر گونه همکاری و اقدامی چه در سطح علمی و چه آموزشی در زمینه مدیریت پسماند هستیم.

«یونس امگلتز» از شرکت فرانهوفر نیز در این همایش گفت: تمام کشورها باید در زمینه پسماند با یکدیگر همکاری کنند و استفاده از تجارب کشورهای موفق در این مسیر بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: آلمان در حال اجرای مسترپلنی در زمینه پسماند در ایران است و چهار موضوع مختلف در این زمینه پوشش داده می‌شود که ایجاد توانایی برای این منظور، زیرساخت‌های پسماند، بازچرخانی آب و مدیریت پسماند از جمله آنهاست و می‌خواهیم در این فرایند ساز و کاری ایجاد کنیم که زمینه صادرات فرآوردهای پسماند فراهم شود.

امگلتز با اشاره به اینکه این پروژه تا پایان امسال ادامه دارد و توسط ۴ شرکت آلمانی و ۲ شرکت ایرانی اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای پروژه این است که بتوانیم برای شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی فرصتی ایجاد کنیم تا بتوانند وارد بازار ایران شوند و فرآورده‌های پسماند را صادر کنند، همچنین اطلاعاتی را نیز در اختیار طرف ایرانی قرار دهیم.

وی افزود: برای اجرا ابتدا ۵ شهر و استان‌هایی از جمله بوشهر، قزوین، خوزستان، مازندران و خراسان رضوی را انتخاب کردیم که در نهایت خوزستان به عنوان پایلوت انتخاب شد و کار در حال انجام است.

کد خبر 463748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha