سازمان هواشناسی اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی تا آخر این هفته در کشور تداوم دارد که موجب بارش باران، برف، رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر نقاط کشور خواهد شد.

توصیه هواشناسی گیلان برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، لغزندگی و مه آلود شدن و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی وجود دارد. بنابراین هموطنان مراقب باشند و اقدامات پیشگیرانه را فراموش نکنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، با تداوم فعالیت سامانه بارشی انتظار می‌رود شنبه ۲۵ آبان ماه شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان و مازندران، بارش باران و برف در اردبیل، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان، رگبار و رعد وبرق در استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، خوزستان، خلیج فارس و تنگه هرمز باشیم.

همچنین یکشنبه ۲۶ آبان ماه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان و مازندران، بارش باران و برف در اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، برخی نقاط یزد و اصفهان و رگبار و رعد و برق در استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس، غرب هرمزگان و خلیج فارس رخ می‌دهد.

دوشنبه ۲۷ آبان ماه نیز شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و گلستان، باران و برف در اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و یزد، رگبار و رعد و برق در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام و شمال و مرکز خلیج فارس پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه ۲۸ آبان ماه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان و مازندران، بارش باران و برف در شرق لرستان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، اصفهان، همدان، نیمه شرقی خراسان رضوی، یزد و ارتفاعات استان‌های فارس و کرمان و رگبار و رعد و برق در استان‌های بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و نواحی مرکزی خلیج فارس رخ خواهد داد.

چهارشنبه ۲۹ آبان ماه شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گلستان و شرق مازندران، بارش باران و برف در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان و یزد، رگبار و رعد و برق در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و پنجشنبه ۳۰ آبان ماه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود که این شرایط تا اواخر وقت پنجشنبه ۳۰ آبان ماه به پایان می‌رسد.

کد خبر 463545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha