افزایش قیمت بنزین از نخستین ساعت بامداد جمعه، نگرانی درباره افزایش قیمت کالاها و خدمات مختلف از جمله هزینه سرویس مدارس را در پی داشت و امروز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد به سرویس‌ مدارس سهمیه سوخت تعلق می‌گیرد.

سرویس مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با هماهنگی به عمل آمده، سهمیه بنزین مورد نیاز سرویس‌های مدارس تامین خواهد شد.

وی افزود: این سهمیه پس از ثبت‌نام کلیه سرویس‌ها و بررسی میزان مورد نیاز از روز اجرای سهمیه‌بندی یعنی ۲۴ آبان جاری محاسبه و اعمال خواهد شد.

نورعلی عباسپور مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش ‌و پرورش نیز با اشاره به این سهمیه به ایلنا گفت: وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای را با سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و وزارت کشور داشته و در آن جلسه این موضوع پذیرفته شده است که سوخت با سهمیه ویژه‌ای برای سرویس مدارس در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مقدمات لازم فراهم شده است و باید اطلاعات مورد نیاز ارائه شود که بر اساس آن تمام وسایل نقلیه‌ای که مجوز جابه‌جایی دانش‌آموزان را دارند، از این سهمیه برخوردار شوند. علاوه بر این، باید اطلاعات تمام افرادی که راننده سرویس مدارس هستند و با مدارس قرارداد دارند، در سامانه سپند ثبت شود.

عباسپور توضیح داد: جلسات رسیدگی به موضوع سوخت سرویس مدارس امروز هم ادامه خواهد داشت و بنا است ابعاد آن کاملا مشخص و سپس اقدام شود. امروز با حوزه حمل و نقل کشور تماس داشتیم. یک مصوبه برای بررسی سهمیه بنزین مدارس در نظر گرفته شده است و به دنبال اجرایی کردن آن هستیم. به هر حال باید سهمیه‌ای برای سرویس مدارس در نظر گرفته شود، زیرا رانندگان جزو اقشار واجد شرایط هستند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش در پایان گفت: فعلا میزان سهمیه سرویس مدارس (ون و سواری) مشخص نشده است، ولی با صحبت‌هایی که وزیر آموزش و پرورش با وزیر نفت داشته است، قطعا سهمیه‌ای پیش‌بینی خواهد شد که نگرانی‌ها برطرف شود. طی یک یا دو هفته آینده، ابعاد کامل این تصمیمات و جلسات مشخص خواهد شد.

کد خبر 463432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha