«زمان نامناسب» و «افزایش فشار بر مردم» کلیدواژه‌های برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گران شدن قیمت بنزین است؛ هر چند دولت از اقدام خود دفاع و آن را در نهایت به نفع مردم ارزیابی می‌کند.

بنزين

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، کمتر از ۲۴ ساعت پس از عرضه بنزین سه هزار تومانی در جایگاه‌ها و در شرایطی که موافقان و مخالفان اجرای طرح همچنان دلایل خود را درباره گران شدن قیمت سوخت اعلام و از آن دفاع می‌کنند، برخی نمایندگان مجلس هم وارد گود شدند و البته بیشتر از در مخالفت با این اقدام اظهار نظر کردند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه یکی از جدی‌ترین واکنش‌ها را نشان داد و با نوشتن نامه‌ای مفصل به علی لاریجانی از در نظر نگرفتن جایگاه مجلس و نظر نمایندگان مجلس انتقاد کرد. در بخشی از نامه نماینده مردم همدان به رئیس مجلس آمده است: «آیا این اقدام بر اساس قانون برنامه ششم توسعه انجام شده و با قانون برنامه پنج‌ساله مطابقت دارد؟ آیا این اقدام در قانون بودجه ۹۸ در بخش درآمدها و هزینه‌های دولت محاسبه و تعیین شده است؟»

حاجی‌بابایی با خطاب قرار دادن لاریجانی در مقام رئیس مجلس نوشته است: «آیا شما از این اقدام خبر داشتید یا خیر؟ اگر از این اقدام مطلع بودید چرا نمایندگان مجلس را در جریان این اقدام مهم قرار ندادید و اگر اطلاع نداشتید، نقش و جایگاه مجلس در این کار مهم چه می‌شود؟ جایگاه مجلس دقیقا کجاست و شما در چه جایگاهی ریاست می‌کنید؟ آیا در اتخاذ این تصمیم مجلس موثر است یا دولت، یا هر دو؟»

نماینده مردم همدان در پایان نامه خود آورده است: «ما این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی‌دانیم و با اجرای آن مخالفیم. حتما نمایندگان لااقل در این یک‌جا شفاف‌سازی و به مردم اعلام خواهند کرد چه کسی موافق و چه کسی مخالف است. امید است شما با حضور در صدا و سیما اگر در جریان این تصمیم بوده‌اید از آن دفاع کنید و اگر بدون اطلاع شما گرفته شده به دفاع از شان و جایگاه مجلس برخیزید.»

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به گران شدن بنزین از سوی دولت در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «افزایش قیمت بنزین! اگر هزار و یک دلیل وجود داشته و دارد که باید قیمت‌ها اصلاح شود، فقط به یک دلیل نباید در شرایط کنونی انجام شود؛ آن هم فشار اقتصادی، مالی و روانی بر جامعه به ویژه مستضعفین.»

از سوی دیگر، علی‌اصغر یوسف‌نژاد (عضو هیات رئیسه مجلس) از درخواست جمعی از نمایندگان برای برگزار شدن جلسه غیرعلنی مجلس با هدف بررسی افزایش قیمت بنزین خبر داد. او در این باره به ایلنا گفت: «احتمالا روز یکشنبه در جلسه غیررسمی با حضور دستگاه‌های اجرایی موضوع افزایش قیمت بنزین و اینکه آیا از نظر شرایط زمانی و اجتماعی این کار به مصلحت بوده یا نه و پیامدهای مثبت و منفی آن بررسی می‌شود.»

کد خبر 463380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha