چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

امروز آخرین زمان تبلیغات انتخاباتی است و مطبوعات نیز تمام تلاش خود را به کار برده اند تا نامزدها و برنامه های آنها را به مخاطبان خود معرفی کنند

درعین حال برخی روزنامه‌ها که طبق مقررات مجاز به تبلیغ برای نامزدها نیستند در اخبار و مقالات خود از نامزدهای مورد علاقه شان حمایت کرده‌اند.

توصیه برای یک فهرست

روزنامه کیهان در سرمقاله امروزخودنوشت:
با وجود نکاتی که درباره برتری فهرست اصلی جریانات ارزشی و انقلابی نسبت به فهرست های مشابه مطرح شد، نباید از این نکته نیز غافل بود که فهرست دوم چند تن از افراد ارزشمند، کارآمد و متعهد را درخود جای داده است که نام آنها به هر دلیل- و احتمالا به علت فرمول گزینش نامزدها- در فهرست اصلی جریانات ارزشی دیده نمی شود و از سوی دیگر می توان حدس زد که افرادی از نامزدهای فهرست اصلی نیز به هر دلیل و علتی مورد علاقه و توجه مردم علاقمند به این فهرست نباشند.

برای این طیف از رأی دهندگان شاید بهترین گزینه آن باشد که فهرست اصلی را ملاک و مبنا قرار دهند و جای-حداکثر 3 نامزد- از نامزدهای این فهرست را که نمی پسندند با نامزدهای ارزشمند فهرست دوم که نام آنها در فهرست اول نیامده است عوض کنند.

کیهان می‌افزاید: حمایت بیگانگان و دشمنان تابلودار مردم ایران از یک گروه و جریان سیاسی دلیل روشنی برای هویت تاریک آنهاست.

این روزها گروه های مورد حمایت بیگانگان ادعا می کنند که حمایت آمریکا و اسرائیل از آنها با هدف بدنام کردن آنان صورت گرفته است که در این باره مقایسه میان مواضع و عملکرد این گروه‌ها با مواضع و عملکرد آمریکا و متحدانش می‌تواند فرمول تعیین کننده‌ای باشد.

با این توضیح که اگر مواضع و عملکرد آنان با مواضع و عملکرد دشمنان نه یک بار و دو بار و سه بار و... بلکه در بسیاری از موارد همخوانی و یکسانی وجود داشته باشد بدیهی است که باید گروه های حمایت شده را در خط بیگانگان و یا فاقد حساسیت نسبت به آن در فهرست دشمنان مردم تلقی کرد و متأسفانه این همخوانی و همراهی در مورد برخی گروه‌ها دیده شده است.

مجلس هشتم، مجلس ضعیف

روزنامه جمهوری اسلامی می‌نویسد:این دغدغه را نمی‌توان پنهان کرد که مشاهده اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم متأسفانه این واقعیت تلخ را با بی‌رحمی به رخ می‌کشد که حتی اگر شایسته‌ترین‌های این مجموعه نیز به مجلس راه پیدا کنند در عین حال مجلس هشتم یک مجلس مقتدر نخواهد بود.

در جامعه ما افراد قوی، کارآمد و امتحان پس داده‌ای وجود دارند که متأسفانه وارد صحنه نشده‌اند و از داوطلب شدن خودداری کرده‌اند. اینکه چرا چنین کرده‌اند دلایل روشنی دارد که نیازی به توضیح ندارد و بخشی از آن به چوب حراج خوردن به آبروها توسط قلم‌ها و زبان‌های هتاک مربوط می‌شود لکن آنچه در این میان مهم است این است که باید با نهایت تأسف اعتراف نمائیم که جای مدرس در مجلس هشتم نیز خالی خواهد بود.

رقابت در هیچ جا تعطیل نیست

روزنامه رسالت نوشت: ائتلاف اصلاح‌طلبان برای 100کرسی و حزب کارگزاران برای 149 کرسی در شهرستان‌ها نامزد معرفی کرده‌اند. این در حالی است که چندی پیش همین‌ها می‌گفتند به دلیل رد صلاحیت‌ها امکان رقابت در شهرستان‌ها را ندارند.

ائتلاف اصلاح‌طلبان و کارگزاران شاید در سراسر کشور 30 دفتر فعال نداشته باشند اما برای 249 کرسی مجلس نامزد معرفی کرده‌اند. جالب اینجاست حزب کارگزاران اعلام کرده است افراد مورد حمایت ائتلاف اصلاح‌طلبان مورد حمایت آنها نیز هستند. بحمدالله معلوم شد آقایان نه تنها کم و کسری برای حضور ندارند بلکه یک چیزی هم اضافه آورده‌اند. اگر 30 نفر تهران را به عدد بالا اضافه کنیم عددی به اندازه همه کرسی‌های مجلس به دست می‌آید که آقایان میدان رقابت را در هیچ جای کشور تعطیل نکرده‌اند.

بیانیه تخریبی

روزنامه سرمایه نوشته است: گروهی که خود را «رزمندگان حزب‌الله» نامیده، بیانیه‌ای را منتشر کرده که در آن اتهامات متعددی علیه اصلاح‌طلبان مطرح شده است.  در این بیانیه ضمن متهم کردن اصلاح‌طلبان به «طرفداری دروغین از خط امام»، «تلاش برای تغییر قانون اساسی»، «به رسمیت شناختن اسرائیل»، رد صلاحیت‌شدگان این دوره انتخابات را «جاسوس»، «فاسد» و «مختلس» نامیده است. بیانیه مذکور همچنین اصلاح‌طلبان را مسئول ردصلاحیت 100 نفر از 106 داوطلب نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری دانسته است این در حالی است که در انتخابات دوره نخست ریاست جمهوری در سال 58، امام (ره) تایید صلاحیت را برعهده خود مردم گذاشتند و تنها خواستار عدم شرکت آن دسته از کاندیداهای ریاست جمهوری شدند که به قانون اساسی رای نداده بودند.

فشار به هنرمندان

روزنامه اعتماد در خبری که تیتر آن را «فشار صدا و سیما به هنرمندان» گذارده نوشته است: فقط صدور یک بیانیه حمایت‌آمیز از سوی 170 تن از هنرمندان، بازیگران سینما و تلویزیون به نفع اصلاح‌طلبان کافی بود تا صدا و سیما وارد کارزارهای انتخاباتی شود و هنرمندان یاد شده به خاطر حمایت از اصلاح‌طلبان با عدم امنیت شغلی روبه‌رو شوند.

مسئولان صدا و سیما تا پیش از این هر نوع موضع‌گیری انتخاباتی به نفع جریان اصولگرایان را تکذیب می‌کردند و اعتراض اصلاح‌طلبان را وارد نمی‌دانستند اما اینکه تعدادی از هنرمندان، بازیگران و کارگردانان مشهور و نامی کشور اعلام کردند به خاطر ممانعت از تداوم سیاست‌های اشتباه، در انتخابات مجلس هشتم به نفع اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد، واکنش مسئولان صدا و سیما را به دنبال داشت.

چند تن از امضاکنندگان این بیانیه در تلویزیون ظاهر شدند و به اشتباه خود اعتراف کردند. آن‌گونه که برخی از این هنرمندان گفته‌اند صدا و سیما اعلام کرده اگر این کار را انجام ندهند عواقب سختی در انتظار آنان خواهد بود از جمله اینکه امکان تداوم همکاری آنان با این سازمان منتفی خواهد شد.

کد خبر 46331

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز