مدیر کلینیک دیابت یاس گفت: حدود ۳۰ درصد افراد کشور در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند.

دكتر شريفي

 همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده : «دکتر فرشاد شریفی» در حاشیه برگزاری همایش روز دیابت  با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما افزود: «نتایج مطالعات و تحقیقات صورت گرفته حکایت از آن دارد که حدود ۱۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهر تهران و حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند. »

او علت اصلی ابتلای افراد به بیماری دیابت را چاقی افراد بر شمرد و اظهار داشت: «نبود تحرک، تغذیه ناسالم، و سبک زندگی ناسالم دست به دست هم داده تا افراد جامعه دچار اضافه وزن، چاقی و در نهایت به بیماری دیابت مبتلا شوند. »

تست قند خون در همایش دیابت‌

دکتر شریفی در ادامه سخنان خود  به آمار افراد در معرض آسیب هم اشاره کرد و گفت: «حدود 2۰ درصد مردم در جامعه در معرض ابتلا به دیابت هستند و به همین دلیل برگزاری چنین همایش هایی برای آگاه سازی مردم و کاهش آمار مبتلایان لازم و ضروریست. »

مدیر کلینینک دیابت ادامه داد: «دیابت ام الامراض است و فرد مبتلا در گذر زمان به بیماری های قلبی، عروقی، کلیوی و بینایی مبتلا می شوند. »

او تاکید کرد: «همه مسئولان حوزه سلامت باید نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کنند و این موضوع را جدی بگیرند. »

همایش دیابت عصر امروز ۵ شنبه به همت کلینیک تخصصی دیابت یاس با همکاری شهرداری منطقه ۶ و با حضور جمعی از متخصصان حوزه پزشکی و شهروندان ساکن در منطقه ۶ در خیابان خدری برگزار شد

کد خبر 463253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha