چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
۰ نفر

رئیس‌کل بیمه مرکزی از تغییر شرایط پرداخت خسارت به‌ خودروهای گران‌قیمت و نامتعارف خبر داد و گفت:

تصادف هوم پيج

به گزارش هشمهری، طبق مصوبه شورای‌عالی بیمه و هماهنگی با دیوان عدالت اداری مشکل بیمه‌ای که مدتی است شهروندان با آن مواجه شده‌اند با شروطی برطرف شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی، توضیح داد: درصورت تصادف خودروی غیرمتعارف با ارزش ریالی بیش از ۱۸۰میلیون تومان با خودروی دیگر، خسارت وارد شده بر خودروی لوکس، بر مبنای ارزش خودروی ۱۸۰میلیون تومانی محاسبه می‌شود.

او افزود: به‌طور مثال درصورت صدمه دیدن چراغ، مبلغ چراغ خودرویی که ارزش آن ۱۸۰میلیون تومان است، به راننده پرداخت می‌شود و فرد باید مابقی ارزش خسارت را شخصا پرداخت کند. طبیعی است مبلغ ناچیز به‌نظر برسد؛ زیرا برخی از خودروها ارزش میلیاردی دارند و قطعا رقم پرداختی کفاف جبران خسارت را نخواهد داد. او اعلام کرد: علاوه بر اینکه رقم برخی از خودروهای خارجی بالاتر از یک میلیارد تومان است، این بین، خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت داشته‌اند. سلیمانی در پاسخ به این پرسش که راه‌حل مشکل چیست؟

گفت: بهترین راه‌حل، خرید بیمه‌نامه بدنه است؛ زیرا این بیمه با توجه به سقف پرداختی راننده به او خسارت پرداخت خواهد کرد. البته بیمه مرکزی در تلاش است تا اصلاحیه‌ای درخصوص بیمه خودروهای بالای ۱۸۰میلیون تومان انجام شده و مجددا به مجلس ارائه شود. رئیس‌کل بیمه مرکزی اعلام کرد: درصورتی که شرکت بیمه‌ای در ارائه خدمات بیمه‌ای به‌خودروهای بالای ۱۸۰میلیون تومان از قانون مصوب شورای‌عالی بیمه سرپیچی کند به‌عنوان متخلف به بیمه مرکزی معرفی شده و مورد برخورد جدی قرار خواهد گرفت.

به گزارش همشهری، براساس قانون بیمه شخص ثالث، خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی صرفاً تا میزان خسارت متناظر وارد شده به گران‌ترین خودروی متعارف از طریق بیمه‌نامه شخص ثالث یا مقصر حادثه قابل جبران خواهد بود و منظور از خودروی متعارف خودرویی است که قیمت آن کمتر از ۵۰درصد سقف تعهدات بدنی باشد که در ابتدای هر سال مشخص می‌شود. دیه افراد در سال‌جاری ۳۶۰میلیون تومان است و میزان خسارت پرداختی به‌خودروها تا سقف ۱۸۰میلیون تومان تعریف شده است.

کد خبر 463191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha