مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

سرخم شده و چشم‌های خیره به صفحه نمایش: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هر روز با همین وضعیت در ملاء عام ظاهر می‌شوند.

اسكت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه فرانکفوتر آلگماینه؛ دو دانشمند استرالیایی با بررسی تصاویر اشعه ایکس ۱۲۰۰ جوان بین سنین ۱۸ تا ۳۰ سال، شاهد بروز تورم پوستی در پشت گردن ۴۰ درصد از این افراد بودند. به طوری که با کشیدن نوک انگشتان از وسط گردن به سمت بالا، این برجستگی قابل لمس بود. دانشمندان این تغییر در آناتومی را به استفاده بیش از حد از تبلت و تلفن‌های هوشمند نسبت دادند.

در طول زندگی استخوان‌ها با شرایط مختلف محیطی سازگار می‌شوند. به طور متوسط هر فرد در طول روز ۴ ساعت به صفحه موبایل یا کتاب خیره می‌شود. خم شدن سر که نزدیک ۶ کیلو وزن دارد، روی صفحه نمایش منجر به افزایش بار عضلات گردن می‌شود. بدن در این وضعیت، لایه‌های جدید استخوانی را در پشت گردن تشکیل می‌دهد.

اما اسکلت بدن انسان‌ها، آخرین بار با تبدیل شدن جوامع شکارچی به جوامع کشاورزی تغییر کرد و اندازه فک آنها کوچکتر شد. این اتفاق اگرچه باعث بروز ضایعات فک و دندان در انسان‌ها شد اما تلفظ آواها و حروف F و V را برای آنها ممکن ساخت.

رویش استخوان اضافی در پشت گردن، تا یک دهه پیش تنها در بدن برخی افراد سالمند قابل مشاهده بود. اما به گفته دانشمندان استرالیایی استفاده بیش از حد از فناوری‌های دیجیتال و رشد استخوان اضافی در پشت گردن افراد جوان، می‌تواند آغاز تکاملی دیگر در ساختمان اسکلت بدن انسان باشد.

کد خبر 463166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha