چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان در شهرستان ساری خبر داد.

هکر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار  سید محمود میرفیضی با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌اش به ارزش ۹۰ میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مال باخته مشخص شد، فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مال باخته اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی کرد و مبالغ سرقتی را صرف خرید شارژ و انتقال آن به دیگر حساب‌های بانکی هک شده کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی متهم به هک حساب و برداشت غیر مجاز که نوجوانی ۱۶ ساله است، خبر داد و گفت: متهم با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

 میرفیضی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از خردادماه سال جاری با ایجاد آی دی در گروه‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ صیغه به صورت گسترده کرده و برای برقراری ارتباط و مشاهده پروفایل طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی بانک هدایت و اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کرده است.

وی اظهار کرد: متهم در ادامه تحقیقات پلیس به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان و خرید شارژ تلفن و انتقال وجوه سرقتی به دیگر حساب‌های هک شده اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: با بررسی گوشی تلفن همراه متهم لیست درگاه‌های جعلی و ۲۵۰ شماره کارت‌های بانکی اشخاص به همراه اطلاعات بانکی حساب‌های مذکور که توسط این فرد هک شده کشف شد.

میر فیضی به شهروندان هشدار داد: در انجام خرید اینترنتی مراقب درگاه‌های جعلی بانک باشید تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوید.

کد خبر 463048
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha