سرقت‌هایی که از طریق سایت‌ها و فضای مجازی رخ می‌دهد، رو به افزایش است. داستان‌های هر کدام از سرقت‌ها عجیب و جالب است و نشان می‌دهد سارقان با نقشه قبلی به سرقت دست می‌زنند.

سرقت اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین هنوز شهروندان زیادی اموال خود را از دست می‌دهند چراکه از سرقت‌های اینترنتی و روش‌های آن مطلع نیستند. گاهی این سرقت‌ها علاوه بر خسارت مالی، خسارت جانی هم در پی دارد.

  • موبایلم را دزدیدند

حدود ۲۵-۲۶ ساله به نظر می‌رسد. از کوچه‌ با سرعت به خیابان می‌دود. رنگ بر رخسار ندارد و نفس‌نفس می‌زند. کنار خیابان می‌نشیند و دست‌های زخمی‌اش می‌لرزد و سر زانوهای شلوارش پاره شده است. به زور شالش را درست می‌کند. به او آب می‌دهم و می‌گویم: «حالت خوب است؟» به زور جرعه‌ای از آب را می‌خورد و سرش را تکان می‌دهد: «خوبم ... خوبم. خاک بر سرم کنند. موبایلم را دزدید.» می‌پرسم: «موبایلت را قاپید؟» انگار حالش بهتر شده است، می‌گوید:  «نه. می‌خواستم تلفن همراهم را بفروشم و یک مدل جدیدتر بخرم. در یکی دو سایت آگهی زدم. دیروز پسری به من زنگ زد و گفت: «شما تلفن‌تان را خیلی ارزان گذاشته‌اید. من به جای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تلفن‌تان را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌خرم.» بعد هم شماره کارتم را گرفت و ۱۰۰ هزار تومان ودیعه گذاشت تا امروز بیاید بقیه پول را بدهد و تلفن را ببرد. خیلی خوشحال شدم. زنگ زدیم و در خیابان قرار گذاشتیم تا همان‌جا پول را واریز کند و من هم تلفن را به او تحویل دهم. وقتی مطمئن شد جعبه تلفن هم همراه من است، مرا هل داد، گوشی و جعبه را برداشت و سوار موتور دوستش شد و رفت.»

  •  اگزوز ماشینم را مسدود کردند

مرد عصبانی است و با صورت برافروخته می‌گوید: «دیروز ماشینم را برای فروش در یکی از سایت‌ها آگهی کردم. دو مرد آمدند و ماشین را در پارکینگ دیدند و به من بیعانه دادند تا امروز تمام پول را به من بدهند. دیروز یکی از آن‌ها خیلی دور ماشین چرخید. امروز آمدند و گفتند که یک‌بار دیگر با ماشین دور بزنند تا مطمئن شوند. اما بعد از یکی دو دقیقه دود عجیبی در ماشین پیچید. یکی از آن‌ها گفت: «فکر کنم اگزوز مشکل دارد. این دود از اگزوز است.» پیاده شدم و دیدم در اگزوز ماشین یک پارچه بزرگ است. پارچه را برداشتم و خواستم سوار ماشین شوم که آن دو ماشینم را سرقت کردند.»

منبع: همشهری سرنخ

کد خبر 464610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha