کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در چین از انجام دادن بازی‌های آنلاین بین ساعت‌های ۱۰ شب تا هشت صبح منع شدند و تنها می‌توانند ۹۰ دقیقه از زمان خود را در روزهای هفته به بازی رایانه‌ای اختصاص دهند.

بازي آنلاين و گيمرهاي چيني

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بر اساس قوانین جدید اگر افراد کم سن و سال از قوانین محدودکننده بازی‌های شبانه سرپیچی کنند، شناسایی می‌شوند. چین محدودیت‌هایی را برای کاهش زمان بازی‌های جنگی اعمال کرد تا از آنچه به اعتیاد جدی و آسیب‌های فیزیکی و روانی در کودکان و نوجوانان تعبیر می‌شود جلوگیری کند.

بر اساس آیین‌نامه‌ای که اداره ملی رسانه‌ها و انتشارات چین منتشر کرده، گیمرهای زیر ۱۸ سال از این پس از بازی کردن بین ساعت‌های ۱۰ شب تا هشت صبح منع شده‌اند. در طول هفته، افراد کم سن و سال تنها ۹۰ دقیقه در روز اجازه بازی کردن دارند و این زمان در روزهای آخر هفته و تعطیلی‌های عمومی به سه ساعت در روز افزایش می‌یابد.

این قوانین جدید میزان هزینه‌کرد ماهانه را به ۲۹ دلار برای زیر ۱۶ سال و ۵۷ دلار برای ۱۶ تا ۱۸ سال محدود کرده است. کودکان و نوجوانان برای ورود به درگاه‌های بازی آنلاین باید از کد ملی و نام واقعی خود استفاده کنند. محدودیت‌های جدید آخرین تلاش دولت برای مهار کردن صنعت بازی آنلاین در چین است که از بزرگ‌ترین صنایع بازی در دنیاست.

قوانین جدید باید از سوی شرکت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین به عنوان یک راهنما در اختیار والدین قرار گیرد. بر همین اساس وزارت آموزش چین سال گذشته اعلام کرد آیین‌نامه‌ای تازه برای محدود کردن تعداد بازی‌های آنلاین و تعداد بازی‌های جدید که هر سال عرضه می‌شود ارائه خواهد کرد تا وقتی که کوچک‌ترها به بازی اختصاص می‌دهند محدود شود.

کاربران در فضای مجازی چین اقدام به نقد این روش جدید کرده و گفته‌اند خردسالان می‌توانند از شماره ملی والدین خود استفاده کنند تا این محدودیت‌ها را دور بزنند. یکی از کاربران با نوشتن این اصطلاح چینی که «روسا خط مشی خود را دارند و افراد زیر دست تحت سیاست‌هایی متضاد زندگی می‌کنند» اعتراض خود را به این اقدام‌ها نشان داد.

کد خبر 462770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha