همشهری آنلاین: میلیون‌ها چینی در شرایطی با «بازی تاج و تخت» وداع کردند که بحث درباره شباهت سرنوشت شخصیت‌های این سریال با رقبای سیاسی رئیس‌جمهوری چین در شبکه‌های اجتماعی همچنان داغ است.

سريال بازي تاج و تخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پایان‌بندی قسمت ششم و پایانی از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» بسان دیگر نقاط دنیا به مذاق چینی‌ها هم چندان خوش نیامد. به ویژه اینکه میلیون‌ها تماشاگر چینی دیرتر از دیگر دوستداران سریال به تماشای آن نشستند و حتی برخی برای اینکه بتوانند در اولین فرصت «تخت آهنین» را ببینند، از محل کار خود مرخصی گرفته و در خانه مانده بودند.

با این حال، آنچه در پایان بر شخصیت‌های «بازی تاج و تخت» گذشت، چیزی نبود که تماشاگران پس از پشت سر گذاشتن هشت سال و دیدن هشت فصل و ۷۳ قسمت منتظرش بودند. شاید در این یک مورد خاص چینی‌ها هم با طرفداران این سریال در آمریکا، اروپا و دیگر نقاط دنیا اشتراک نظر داشتند. هر چند به نظر می‌رسد آنها می‌توانند با یافتن شباهت‌هایی میان سرنوشت قهرمانان داستان با رقبای سیاسی شی جین‌پینگ کمی از درد خود بکاهند.

«بازی تاج و تخت» که در چین به نام «بازی قدرت» شناخته می‌شود، از همان ابتدا بین چینی‌ها بسیار محبوب بود و هر هفته هواداران علاقه‌مند به صورت داوطلب برای نسخه‌های قاچاق و غیرقانونی زیرنویس تهیه می‌کردند. ضمن اینکه به دلیل فراوانی صحنه‌های خشن و برهنگی، نسخه چینی «بازی قدرت» با ممیزی‌های فراوان به دست علاقه‌مندان آن در گوشه و کنار چین می‌رسید و البته چیزی هم از لذت تماشای آن کم نمی‌کرد.

«بازی تاج و تخت» در چین چنان محبوب بود که گفته می‌شد رئیس‌جمهوری این کشور هم در برخی دیدارهای داخلی و خارجی خود به گفته‌های شخصیت‌های آن استناد کرده است. شدت گرفتن جنگ تجاری اخیر میان ایالات متحده و چین حتی پخش سریال را هم تحت تاثیر قرار داد و پلتفرم تن‌سنت که با شبکه اچ‌بی‌اُ همکاری می‌کند، اعلام کرد در دریافت قسمت آخر «بازی تاج و تخت» به مشکل خورده و آن را با تاخیر روی آنتن می‌فرستد.

از سوی دیگر، رهبران سیاسی چین از بررسی نکته‌هایی که درباره سرنوشت قهرمانان و شخصیت‌های «بازی قدرت» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفته و نوشته می‌شود غافل نبودند. آنچه در نهایت سر جویندگان تاج و تخت در سرزمین وستروس آمد، بسیار شبیه سرنوشت رقیبان و مخالفان شی جین‌پینگ است؛ کسانی که در رسیدن به قدرت با رئیس‌جمهوری به مشکل خوردند و خودشان حذف شدند!

کد خبر 441338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha