سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف گفت: بیش از 80 درصد خواسته های شهرداری در بودجه سال آینده محقق شده است.

وی افزود: محور بودجه سال آینده شهرداری تهران طرح‌های موضعی و موضوعی خواهد بود.

دکتر قالیباف صبح سه‌شنبه 21 اسفند پس از بازدید از منطقه 9 در نشست معاونان و مدیران شهرداری تهران در این منطقه گفت: به همه شهرداران و معاونان شهرداری تهران، توجه ویژه به طرح‌های موضعی و موضوعی تاکید شده، زیرا تنها با در نظر گرفتن این رویکرد می‌توان شاهد بهبود زندگی شهروندان باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود آن که اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف شهرداری تهران صورت می‌گیرد، اما آن طور که باید شاهد بهبود کیفیت زندگی نیستیم و این امر مهم تنها با اجرای مدیریت سیستمی محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران قالیباف افزود: در مدیریت غیر سیستمی، خروجی هر طرح و برنامه‌ای به تنهایی مد نظر قرار می‌گیرد و به همین دلیل ما شاهد هستیم که برخی از مشکلات سال‌ها بر جای باقی می‌ماند، چنان که به طور مثال با وجود اقدامات گسترده و همه جانبه در همه سازمان‌ها ذی ربط هر ساله شاهد  افزایش 13 درصدی تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در تصادفات رانندگی هستیم.

وی با تاکید بر آن که طرح‌های موضوعی و موضعی می‌تواند کیفیت زندگی راتغییر دهد گفت : این طرح‌ها سال آینده در همه حوزه ها اعم از حوزه های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی مد نظر قرار دارد تا سطح زندگی شهروندان تهرانی ارتقا یابد.

قالیباف با اشاره به این که تمرکز بر محلات از مهم ترین محورهای عملکرد شهرداری خواهد بود گفت: ما در مناطق باید بر روی محلات متمرکز شویم و همه موضوعات و مشکلات یک محله باید هم زمان مورد توجه قرار گیرد تا مردم تغییر و تحولات را احساس کنند و سطح زندگیشان ارتقا یابد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: طرح های موضعی و موضوعی می‌تواند کارها را از سطحی نگری به عمق ببرد و مانع از کارهای بی نتیجه و سطحی شود.

قالیباف هم چنین در مورد عملیات‌های عمرانی و ساخت و ساز در شهر گفت: عملیات‌های عمرانی و ساخت و ساز در دل شهر و زندگی مردم صورت می‌گیرد نه در بیابان به همین دلیل نباید هیچ گونه مزاحمتی برای شهروندان ایجاد کند.

وی افزود: تردد شهروندان و راحتی آنها در شهر باید در همه پروژهها مد نظر قرار گیرد و باید شاهد اصلاحی جدی در این مورد باشیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: به اعتقاد من هر مدیری که با هزینه کم تر، کار خوب تر ارائه دهد مدیر موفقی است و مدیریت با پول هنر نیست و هر مدیری با ابزار پول مدیریت کند، ضعیف ترین مدیران است.

وی بحث نظافت شهر در فصل تابستان را مورد تاکید قرار دارد و تصریح کرد: در فصل تابستان باید بیش از پیش شاهد نظافت شهر باشیم و حد اقل دو روز یک بار همه مخزن‌های زباله مورد شست و شو قرار گیرند.

قالیباف هم چنین پروژه ساماندهی میدان آزادی و پایانه غرب را یکی از مهم‌ترین طرح های در دستور کار دانست و گفت: مردم باید شاهد تحول روز به روز میدان آزادی باشند و اگر چه در مدیریت و کار، عقل در چشم نیست اما مردم باید شاهد فعالیت و تحولات این پروژه های مهم و بزرگ باشند و مدیران این پروژه با دقت و  سلیقه بیشتر کار را ادامه دهند.

وی افزود: ما توقع داریم پروژه میدان آزادی با سرعت و جدیت تمام پیگیری شود تا این میدان برای برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف هر چه سریع‌تر به طور کامل آماده شود.

شهردار تهران هم چنین با انتقاد از این که زمان یعنی ارزشمند ترین سرمایه در کشور ما مورد توجه قرار ندارد، گفت: به ازای هر سفر اگر به طور متوسط 40 دقیقه از وقت شهروندان تلف شود با توجه به 15 میلیون سفر در سال ، میزان فوق العاده زیادی از وقت شهروندان در سفرها تلف می شود و این حساب سر انشگتی نشان از آن دارد که ما چگونه با ارزش ترین سرمایه های خود را از دست می‌دهیم به همین دلیل تغییر جدی در برخی از اصول مورد تاکید است.

بنابراین گزارش شهردار تهران به همراه معاونان و مدیران ستادی ، بازدید و بررسی عملکرد مناطق شهر تهران را به صورت فشرده  در دستور کار دارد.

کد خبر 46239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز