فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی همزمان با هفته وحدت و عید میلاد پیامبر اسلام از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

فيلم سينمايي محمد رسول الله

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، روایت نخستین فیلمساز ایرانی نامزد اسکار از دوران کودکی زندگی حضرت محمد مصطفی(ص) روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته به مناسبت ۱۷ ربیع‌الاول در دو قسمت از شبکه یک پخش می‌شود. مجیدی «محمد رسول‌الله(ص)» را با همکاری از جمعی از بهترین‌های سینمای ایران و جهان ساخت و آن را نخستین‌بار در یک نمایش ویژه در جشنواره فیلم فجر سی و سوم در بهمن ۹۳ رونمایی کرد.

«محمد رسول‌الله(ص)» که هنوز پرهزینه‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران است، در نخستین حضور جهانی در جشنواره مونترال در کانادا به نمایش درآمد و در اکران عمومی داخلی هم حدود ۱۵ میلیارد تومان فروخت که تا آن زمان یک رکورد بود. ویتوریو استورارو (فیلمبردار ایتالیایی) و ای‌آر رحمان (آهنگساز هندی) از جمله چهره‌های سرشناس گروه تولید فیلم بودند که با تجربه بردن چند اسکار در ساختن فیلم زندگی پیامبر اسلام همکاری کردند.

مجیدی که قصد داشت یک سه‌گانه درباره زندگی حضرت محمد(ص) بسازد، این ماموریت را به دیگران سپرد و «محمد رسول‌الله(ص)» او دو سال پس از ورود به شبکه نمایش خانگی، حالا قرار است عیدانه تلویزیون به بینندگان در شب و روز میلاد پیامبر رحمت و مهربانی باشد. قسمت اول ساعت ۲۲ روز پنجشنبه ۲۳ آبان پخش می‌شود و قسمت دوم روز جمعه همزمان با عید میلاد ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی، ساره بیات، داریوش فرهنگ، رعنا آزادی‌ور، نسرین نصرتی و صادق هاتفی از بازیگران اصلی فیلم ۱۷۸ دقیقه‌ای «محمد رسول‌الله(ص)» هستند که فیلمنامه آن را مجیدی، کامبوزیا پرتوی و حمید امجد نوشته‌اند.

کد خبر 462388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha