همشهری آنلاین: علیرضا شجاع‌نوری که مهم‌ترین نقش کارنامه بازیگری‌اش در سینما عبدالله «روز واقعه» است، با شاه‌نقش سلمان در سریال «سلمان فارسی» به تلویزیون می‌آید.

عليرضا شجاع نوري در فيلم روز واقعه

به گزارش همشهری آنلاین، در بازدید رئیس سازمان صدا و سیما از کارگاه‌های پیش‌تولید پروژه «سلمان فارسی» از بازیگر نقش اصلی این سریال رونمایی شد. به این ترتیب، شجاع‌نوری ۶۴ ساله در تازه‌ترین تجربه کارگردانی سیدداود میرباقری نقش سلمان را بازی می‌کند.

امرالله احمدجو یکی از نویسندگان فیلمنامه پروژه الف ویژه «سلمان فارسی» است و البته ویرایش نهایی متن بر عهده میرباقری خواهد بود. با پایان یافتن پیش‌تولید و آماده شدن فیلمنامه، سریال اواخر آذرماه در جزیره قشم کلید می‌خورد و بخش‌هایی از کار هم در دیگر استان‌ها و البته خارج از ایران مقابل دوربین می‌رود.

میرباقری که تقریبا تمام سال‌های دهه ۸۰ را درگیر تولید پروژه «مختارنامه» بود، سال‌های آینده را برای ساختن «سلمان فارسی» کنار می‌گذارد؛ سریالی که از دوران مدیران پیشین صدا و سیما بحث تولید آن مطرح و پیگیری شده بود. سرانجام قرعه به نام عبدالعلی علی‌عسگری افتاد تا داستان زندگی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ صدر اسلام و صحابی شاخص پیامبر در دوران مدیریت او روایت شود.

«امام علی(ع)»، «مختارنامه» و حالا «سلمان فارسی» سه مجموعه تاریخی برجسته در کارنامه میرباقری ۶۱ ساله است که «مسافر ری» را هم با موضوع زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی برای سینما ساخت و نسخه طولانی‌تر آن در قالب سریال از تلویزیون پخش شد. با توجه به وسواس این نویسنده و کارگردان گزیده‌کار، انتظار نمی‌رود «سلمان فارسی» به این زودی‌ها برای نمایش از قاب کوچک آماده شود.

شجاع‌نوری که بیشتر در عرصه تهیه‌کنندگی فعال بوده تا بازیگری، با سابقه بازی در دو نقش تاریخی ماندگار بازیگر اصلی «سلمان فارسی» خواهد بود؛ عبدالله در «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و حضرت عبدالمطلب در «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی. باید دید میرباقری برای دوران جوانی سلمان هم گزینه‌ای در نظر گرفته یا بازیگر شیرازی تنها گزینه او برای این نقش دشوار است.

کد خبر 458545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha