یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

ممنوعیت پرواز هواپیماها بر فراز خانه لیونل مسی باعث جنجال و حرف و حدیث‌های فراوانی در فضای مجازی شد و این سئوال به وجود آمد که این ممنوعیت به خواسته این ستاره آرژانتینی برقرار شده یا عوامل دیگر در آن دخیل است.

نقشه محدوده سكونت لیونل مسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، رئیس شرکت هواپیمایی ووئلینگ اسپانیا  در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال که چرا برنامه توسعه فرودگاه ال پِرَت بارسلون متوقف شده، به شکلی کاملا تصادفی علت این موضوع را غیرمجاز شدن پرواز هواپیماها بر فراز منزل مسکونی «لیونل مسی» دانست و گفت: «هواپیماها نمی‌توانند بر فراز خانه لیونل مسی پرواز کنند، البته این اتفاقی نیست که هر جای دنیا رخ دهد.»

این اظهارنظر و ممنوعیت پرواز هواپیماها بر فراز خانه لیونل مسی باعث جنجال و حرف و حدیث‌های فراوانی در فضای مجازی شد و این سوال را مطرح کرد که این ممنوعیت بنا به خواسته این ستاره آرژانتینی برقرار شده یا عوامل دیگر دخیل بوده و مردم درصدد برآمدند که بفهمند چرا هواپیماها نمی‌توانند روی خانه مسی پرواز کنند.

جست‌وجوهای متعدد حاکی از این است که هواپیماها به این دلیل حق تردد از بالای منزل مسی را ندارند که خواب نیمروزی او به هم نریزد اما جواب این معما خیلی ساده‌تر از به‌هم‌ریختن خواب نیمروزی مسی بود؛ کاپیتان آبی اناری‌ها در شهرستان گایا با فاصله ۲۵ کیلومتری از بارسلون و داخل محوطه‌ای زندگی می‌کند که در محدوده حفاظت شده اداره محیط زیست اسپانیاست و زیستگاه گیاهان و جانوران در معرض خطر محسوب می‌شود. به همین دلیل هواپیما نباید از آن محدوده رد شود. هواپیماهایی که قصد نشستن یا بلند شدن از فرودگاه ال‌پرت را دارند باید به خاطر عبور نکردن از روی این منطقه چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشته باشند.

کد خبر 462371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha