تهران از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۵ روز هوای پاک داشت که این تعداد در مقایسه با تعداد روزهای دارای هوای پاک در دوره زمانی مشابه سال ۹۷، افزایش دو برابری تعداد روزهایی که شهروندان از هوای پاک برخوردار بودند را نشان می‌دهد.

هواي پاك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، تهران از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۵ روز هوای پاک، ۱۷۷ روز هوای سالم، ۳۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساص و یک روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل پایتخت ۱۳ روز هوای پاک، ۱۹۴ روز هوای سالم و ۲۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشت.

تعداد روزهای ناسالم در پایتخت به دلیل وارونگی دما نسبت به سال پیش در حال افزایش است و بر اساس پیش‌بینی‌ها طی روزهای آینده کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۰۱ قرار گرفته و هوای تهران سالم است. همچنین بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۰۹ قرار داشت و هوا ناسالم بود.

  • اخطاریه هواشناسی درباره آلودگی هوای تهران و سه استان دیگر

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای هشدار داد که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی موجب کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای تمام گروه‌ها می‌شود.

بر اساس گزارش ایسنا، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: از صبح دوشنبه ۲۰ آبان ماه پایداری هوا در نیمه شمالی کشور و به دنبال آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی موجب کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای تمام گروه‌ها می‌شود و این وضعیت تا روز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه ادامه پیدا می‌کند. از این رو توصیه می‌شود افراد بویژه کودکان، افراد مسن و بیمارهای تنفسی و قلبی از تردد و توقف در سطح شهر خودداری کنند.

کد خبر 462356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha