استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش جان‌باختگان زلزله اخیر به هفت نفر و آغاز اعطای کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به کسانی خبر داد که خانه خود را در زمین‌لرزه از دست داده‌اند.

زلزله آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محمدرضا پورمحمدی در گفتگو با برنامه صبحگاهی رادیو ایران ضمن ابراز تاسف از درگذشت دو نفر از هموطنان در چادر به دلیل گازگرفتگی گفت: «با مرگ این دو عزیز تعداد قربانیان زلزله آذربایجان شرقی به هفت نفر رسید. حدود ۱۲ تا ۱۳ نفر هم همچنان در بیمارستان‌ها بستری هستند و دیگر آسیب‌دیدگان پس از مداوای سرپایی به خانه و زندگی خود بازگشته‌اند.»

استاندار آذربایجان‌شرقی با رد هر گونه کمبود چادر در مناطق زلزله‌زده افزود: «چادر و دیگر لوازم مورد نیاز به اندازه کافی و فراتر از آن موجود است و در این زمینه‌ها اصلا کمبود نداریم. مشکل این روزها سرمای منطقه است که مردم را آزار می‌دهد و سکونت در چادر را برای مردم سخت کرده است. از امروز وضعیت اسکان زلزله‌زده‌ها به تدریج از اسکان اضطراری به اسکان موقت تبدیل می‌شود تا بازسازی خانه‌ها آغاز شود.»

وی با اشاره به اینکه تامین کانکس برای مناطق زلزله‌زده کاری زمان‌بر است و به حدود یک ماه وقت نیاز دارد، گفت: «نکته اینجاست که ما نمی‌توانیم به همه زلزله‌زده‌ها چادر بدهیم و این امکان فقط در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که خانه‌شان کاملا تخریب شده یا نیاز به بازسازی اساسی دارد. البته آنها هم که چادر گرفته‌اند، از سرما شکایت دارند و یکی از مشکل‌های اساسی منطقه سرماخوردگی برخی اهالی است.»

پورمحمدی از آغاز اعطای وام و کمک ۱۰ میلیون تومانی با کمک بنیاد مسکن به زلزله‌زده‌هایی خبر داد که خانه خود را از دست داده و جایی برای سکونت ندارند. استاندار آذربایجان‌شرقی در این باره به رادیو گفت: «این کمک ۱۰ میلیون تومانی برای آن است که مردم زلزله‌زده یا جایی برای رهن و اجاره پیدا کنند یا خودشان دست به کار شوند و مکانی موقت برای سکونت بسازند. ساختن این مکان شاید دو سه روز زمان ببرد اما بهتر از ماندن در چادر است.»

کد خبر 462338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha