جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۷ سارق حرفه‌ای خبر داد که با جعل عنوان «مأمور پلیس» اقدام به سرقت ۱۵ میلیارد ریال از اتباع خارجی می‌کردند.

ارز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سرهنگ کارآگاه داود فرد، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در اوایل سال جاری پرونده‌های متعدد سرقت به شیوه «تحت عنوان مأمور»، سرقت از اتباع خارجی (عراق، سوریه و ترکیه) به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: در بررسی پرونده‌ها شاکیان به کارآگاهان گفتند سارقان با استفاده از خودروها پراید، پژو ۴۰۵، پژوپارس، پژو ۲۰۶ و هیوندای سانتافه در محدوده‌های فرودگاه مهرآباد، بازار تهران و نقاط مرکزی شهر با شناسایی سوژه‌های خود، آنان را سوار خودرو کرده یا به ظن داشتن دلارهای جعلی یا این که شما مظنون به گروه تروریستی داعش هستید، با نشان دادن بی‌سیم و کارت جعلی خود را مأمور پلیس معرفی و اقدام به بازرسی بدنی و کیف‌های آنان می‌کردند و در یک لحظه تمام محتویات کیف را که حاوی ارز و پول بود می‌دزدیدند و متواری می‌شدند.

این مقام ارشد انتظامی اذعان کرد: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی دریافتند با یک باند حرفه‌ای روبه‌رو هستند که با مراجعه به یکی از محل‌های سرقت در محدوده خیابان ناصرخسرو و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی یکی از خودروهای سارقان (پژو ۴۰۵) شدند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی خود و با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی مالک خودرو به نام «سهراب» ۳۵ ساله شدند. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد سهراب به اتهام سرقت به شیوه «جعل عنوان مأمور» و کف‌زنی در شهرستان رامسر بازداشت و سپس با سپردن وثیقه آزاد شده است.

با شناسایی یکی از افراد باند سرقت و انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، دستور دستگیری سهراب و سایر اعضای باند سرقت صادر شد.

سرهنگ فرد در ادامه بیان کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی ۶ نفر دیگر از اعضای این باند شدند و در مورخه ۱۳ آبان‌ماه طی چندین عملیات هم‌زمان پلیسی جداگانه در محدوده‌های شمال، شمال غرب شهر تهران و شهرستان کرج همه ۷ عضو باند را بازداشت کردند. طی بازرسی صورت‌گرفته از مخفیگاه آن‌ها خودروهای مورد استفاده در صحنه سرقت کشف و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

جانشین پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان بازداشت‌شده از ۳۰ تا ۶۰ سال سن دارند و همگی از اعضای طایفه فیوج هستند. بررسی سوابق آن‌ها هم نشان داد ۴ نفر از اعضای باند قبلاً به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بودند.

سرهنگ فرد، تصریح کرد: در تحقیقات صورت‌گرفته از متهمان ضمن اعتراف صریح به سرقت، تاکنون ۲۰ نفر از شکات موفق به شناسایی سارقان شدند و به بیش از ده‌ها فقره سرقت از اتباع خارجی و رانندگان ترانزیت به همین شیوه و شگرد در شهرهای، تهران، اردبیل، تبریز، آستارا و البرز معترف شدند.

سرهنگ فرد افزود: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند و اعتراف صریح به سرقت، ارزش ریالی سرقت‌شده تاکنون تقریباً ۱۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

کد خبر 462267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha